آموزش صفر تا صد کار با اینستاگرام 2021-07-17
آموزش اینستاگرام صفر تا صد + آموزش تصویری استاد دیجیتال مرجع دوره های آنلاین
برای ثبت نام ایستاگرام کافی است اپلکیشن اینستاگرام را دانلود کنید یا از طریق سایت اینستاگرام به صفحه ثبت نام اینستاگرام مراجعه کنید. با لمس Create New Account وارد بخش ثبت نام میشوید. بعد از این مرحله لازم است شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید. در وهله اول این دوره برای ادمین ها و مسئولین صفحه هایی که برای کسب و کارها هست، بسیار کاربردی است. برای اینکه پروفایل و اطلاعات پروفایل را کامل کنید، باید به صفحه پروفایل و بخش ویرایش پروفایل، Edit profile بروید. ریلز یک قابلیت جدید است که به تازگی در اینستاگرام فعال شده است .
یک نام دلخواه برای هایلایت خود انتخاب کرده و Add را بزنید. روی علامت مثبت که نام New برای آن انتخاب شده بزنید. از دکمه منوی همبرگر (آیکن سه خط افقی) برای ورود به تنظیمات استفاده کنید.
در همین راستا مجموعه فرادرس به تولید ویدیوهایی آموزش به طول ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه پرداخته که صفر تا صد بازاریابی در شبکههای اجتماعی را به شما میآموزند. این مجموعه ویدیوها در قالب چهار درس ارائه شدهاند. به وبسایت رسمی اینستاگرام رفته و وارد حساب کاربری خود شوید. گزینه Add را در گوشه بالا سمت راست بزنید و هایلایت درون پروفایل شما ظاهر خواهد شد.
اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید (اگر لازم است وارد حساب کاربری خود شوید) و روی آیکن پروفایل در منوی پایینی بزنید تا وارد پروفایل شوید. قابلیت Close Friends اساسا لیستی قابل شخصیسازی از افرادی است که میخواهید بیش از هرکس دیگری قادر به اشتراکگذاری استوریها با آنها باشید. در واقع میتوانید لیستی از افرادی که بیشترین صمیمیت را با آنها دارید فراهم آورده و برخی از محتوای خود را تنها مقابل چشم آنها قرار دهید. در حال حاضر که این مقاله نوشته میشود، Close Friends تنها روی استوریها در دسترس است و با دیگر ویژگیهای اینستاگرام مثل پستها و پیامهای دایرکت سازگاری ندارد. میتوان بحث کرد که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی حقیقتا منحصر به فرد است.
اگر نظرتان راجع به افزودن تصاویر و ویدیوها تغییر کرد یا خواستار تغییر ترتیب انتشار بودید، بار دیگر روی تصویر یا ویدیو بزنید تا از حالت انتخاب شده خارج گردد. به یاد بسپارید که هر بار قادر به پست کردن تنها ۱۰ تصویر یا ویدیو به صورت همزمان هستید. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و در گوشه بالا سمت راست روی Your Story بزنید.
شاید دلیل حضور شما در اینستاگرام به نمایش گذاشتن محتوای ساخته شده توسط مشتریان خود است تا مردم به صورت عملی استفاده از محصولات شما را ببینند. و یا شاید بخواهید در یک فضای تصویری کارها و خدماتی که انجام میدهید را به نمایش بگذارید و یا شاید هم فقط در اینستاگرام هستید که برند خود را رشد دهید و از جملات انگیزشی و بامزه استفاده کنید. خوب اکنون میخواهیم در مورد نحوه گنجاندن هشتگ در محتوای اینستاگرامتان صحبت کنیم. برای مثال اگر میخواهید در پست خود از هشتگ #Coffe استفاده کنید، بهتر است که از هشتگهای مربوطه همچون #coffebar، #coffeehouse و یا #coffeholic استفاده کنید تا محدوده سرچ شما بیشتر شود.
روی آیکن گالری در گوشه پایین سمت چپ بزنید تا آخرین تصاویر و ویدیوهایی که روی موبایل خود ثبت و ضبط کردهاید را مشاهده کنید. علاوه بر جستجو برای پستهایی که تگ مشخص دارند، میتوانید از نوار جستجوی اینستاگرام برای یافتن حساب کاربران مختلف هم استفاده کنید. برای این کار کافی است نام کاربری یا نام کوچک یک کاربر را وارد کنید.
شما میتوانید یکی از پستهای فعلی خودتان را برای اینکار استفاده کنید و یا یک محتوای جدید خلق کنید. در این تبلیغات میتوانید از عکس، ویدئو یا استوری استفاده کنید. با این حال نرمافزارهای خارجی؛ مانند Iconosquare و Simply Measured برای آنالیز دقیقتر آمارها وجود دارد. در این نرمافزارها میتوانید مواردی مانند میزان رشد فالوور و فعالیت پیجتان در طول زمان، میانگین وزنی زمان پست گذاشتن و مقایسه عملکردتان با یک رقیب هاص را بررسی کنید.
اینستاگرام یکی از محبوبترین پلتفرمهای اشتراکگذاری تصویر در دنیای اینترنت به حساب میآید. با استفاده از این شبکه اجتماعی میتوانید به دوستان خود متصل شوید و در عین حال یک صفحه بسیار جدی برای برند یا کسبوکار خود بسازید. ما پیش از این یک راهنمای کامل درباره افزایش فالوور اینستاگرام منتشر کردهایم، اما در ادامه این مطلب نیز مروری بر اصلیترین نکات و مواردی خواهیم داشت که منجر به افزایش فالوورهای اینستاگرام شما خواهند شد. برای استفاده از گزینه «Go Live» در اینستاگرام لازم است این اپلیکیشن را باز کرده و به صفحه تصویربرداری بروید. سپس میتوانید گزینه «Live» را در پایین صفحه انتخاب کنید.
این رسانه بیش از حد بصری و از همه مهم تر ارگانیک است که همین آن را به یک پلتفرم سرگرمی اجتماعی عالی تبدیل می کند. اینستاگرام با حدود دو میلیارد کاربر در ماه، برای معرفی و پیشبرد یک شرکت جدید ایده آل است. ایمیل آدرسی که از آن برای ساخت حساب اینستاگرام استفاده کردهاید را وارد نموده و Request Download را بزنید. برای آنبلاک کردن اکانت به همان صفحه بازگردید و ضمن دنبال کردن مراحل بالا، گزینه Unblock را بزنید. روی یک مرورگر به وبسایت اینستاگرام (+) مراجعه و پروفایل شخص مورد نظر را باز کنید.
این روزها برای همه چیز یک روز خاص در نظر گرفته شده است؛ حتی روز جهانی خواهر برادران و یا روزجهانی بستنی نیز در فضای مجازی فعالیت زیادی را تولید میکند. در هر حال بسیار جذاب است که همراه یک ترند جهانی و یا محلی شوید. یک پست انگیزشی از یک تصویر ساده به همراه یک متن روحیهبخش تشکیل شده که فالوورهای شما را تهییج کرده و همچنین ارزشهای برند شما را بالا میبرد.
هایلایتها در دایرههای کوچک در زیر قسمت بیوی پیج قرار میگیرند. این یک قابلیت فوقالعاده برای نیمه دائمی کردن استوریهایی است که به نظرتان به درد مخاطبان میخورد. از این ویژگی همچنین میتوان برای دسته بندی نمایش محصولات، خدماتف تبلیغات و … استفاده کرد.
به این ترتیب نه تنها مخاطبان Goal Zero این تصویر را میبینند؛ بلکه بیش از 500 هزار فالوور الکس نیز این تصویر را دیده و با Goal Zero آشنا میشوند. حال در همین بخش بر روی گزینه switch to a business profile کلیک کنید و به اینستاگرام اجاره مدیریت صفحات خود را بدهید. حال با انتخاب یک پیج فیسبوک اینستاگرام شما تبدیل به یک صفحه تجاری شده و اطلاعات مربوطه و مورد نیاز نیز از فیسبوک منتقل خواهد شد.
گزینه Dark را بزنید تا خطوطی مشکیرنگ دور نام خالق پست شکل بگیرد. ممکن است شاهد نمایش یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه باشید. وقتی از سلکشن مورد نظر خود راضی بودید، گزینه Next را بزنید. در نهایت برای تایید کار، گزینه Yes, I'm Sure را بزنید.
برای باز کردن IGTV کافی است روی آیکن ذرهبین در پایین اپلیکیشن کلیک کنید و سپس به سراغ گزینه «IGTV» در بالای صفحه بروید. در اینجا هم قادر به مشاهده ویدیوهایی که دیگران آپلود کردهاند خواهید بود و هم میتوانید ویدیوی خودتان را بارگذاری کنید. برای یادگیری اینستاگرام، ابتدا باید با مفاهیم پایهای این اپلیکیشن آشنا شوید. آموزش اینستاگرام برای افراد مبتدی شامل اصول اولیه مانند ساخت پیج، نحوه استفاده از دکمهها، آشنایی با ویژگیهایی چون استوری، پستها و ریلز است. برای کسانی که به دنبال منابع بدون هزینه هستند، آموزش اینستاگرام رایگان میتواند گزینه مناسبی باشد تا با کمترین هزینه، از امکانات و ابزارهای آموزشی اینستاگرام بهرهمند شوند. برای صاحبان کسبوکارها و برندها، اینستاگرام ابزاری حیاتی برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید است.
یکی از قابلیتهای جدید اینستاگرام notes نام دارد، دلیل رونمایی اینستاگرام از این قابلیت رقابت با توییتر بوده است. شما در نوت اینستاگرام میتوانید 60 کاراکتر متن و ایموجی محتوا بنویسید. نوتها مانند استوریا 24 ساعته هستند و مخاطبان شما میتوانند روی این متن ریپلای بزنند و پاسخ شما را بدهند. یکی از امکانات جذاب که بسیار در اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیره، قابلیت لایو اینستاگرام است. با استفاده از این بخش شما میتوانید به صورت زنده با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال شما میتوانید جلسه پرسش و پاسخ برگزار کنید، میتوانید با دیگران به صحبت بنشینید و حتی شما میتوانید برای اطلاع رسانی و به دست آوردن دقیق تعداد مخاطبان خود از این بخش استفاده کنید.
وقتی آماده بودید، گزینه Done را بزنید تا متن نهایی شود و کیبورد از روی صفحه محو گردد. حالا میتوانید پیام خود را در نوار مخصوص به متون تایپ کنید. در صورت تمایل، امکان استفاده از اموجیها هم مهیا است. در صورت تمایل، یک فیلتر برای تصویر انتخاب کرده و Next را بزنید.
این موضوع بهخصوص برای کاربرانی که نیاز به صفحات تجاری دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. آنها میتوانند صفحهی جداگانهای را برای کسبوکار خود طراحی کرده و از طریق یک اپلیکیشن واحد، به مدیریت صفحات بپردازند. نظام آراستگی ۵S مجموعه اصولی برای ایجاد نظمی مناسب در محل کار است. این اصول که همه افراد کسبوکار را دربرمیگیرد بر روی حذف مواد و لوازم غیرضروری، قرار دادن همه چیز در جای مناسب خود و استانداردسازی شیوههای نگهداری از محیط کار تاکید دارد. اینستاگرام پس از پست های اسلایدی قابلیت IGTV را به این برنامه اضافه نمود. IGTV می تواند از یک دقیقه تا حدودا یک ساعت به طول بینجامد.
اگر میخواهید در مورد اینستاگرام ریلز بیشتر بدانید و در مورد جزئیات آن آگاهتر شوید میتوانید مطلب مجله فرادرس در همین رابطه با عنوان اینستاگرام ریلز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم را مطالعه کنید. اپلیکیشن از شما میپرسد که آیا علاقهای به دریافت اعلانات دارید یا خیر. به دلخواه خود روی Allow (موافقت) یا Don’t Allow (عدم موافقت) بزنید. حالا شما به طور رسمی به اینستاگرام وارد شده اید، خوش آمدید.
به عنوان گزینههای جایگزین میتوانید پستهای اینستاگرامی خود را آرشیو نیز کنید که اساسا باعث میشود از چشم دیگران پنهان بمانند. قابلیت Close Friends تنها روی اپلیکیشن رسمی اینستاگرام بر دو بستر موبایل iOS و اندروید در دسترس است و بنابراین نمیتوانید از آن روی مرورگر وب استفاده کنید. پیامی به نمایش درمیآید که خواستار جواز دسترسی به تصاویر موجود در دستگاه شما میشود. برای مثال میتوانید هنگام تماشای استوری یک نفر از آن اسکرینشات بگیرید و تصویر را درون یک استوری جدید آپلود کنید. به صورت مشابه میتوانید از قابلیت ضبط صفحه بهره گرفته و استوری ویدیویی کسی دیگر را درون استوری خود قرار دهید. اگر گزینه Add Post to Your Story را نمیبینید، یا اکانت مورد نظر عمومی نیست یا بازنشر پستهای خود را غیر فعال کرده.
این اطلاعات به صاحبان کسبوکارها کمک میکند تا بهترین روشها را برای جذب مخاطبان و مشتریان جدید پیدا کنند. هشتگها در اینستاگرام برای دستهبندی و مرتبسازی پستها بسیار مهم هستند. با استفاده از هشتگها، کاربران میتوانند پستهای خود را در میان مخاطبان مناسبتر قرار دهند و افرادی که به موضوعات مرتبط علاقهمند هستند را به پستهای خود جذب کنند. همچنین، شما میتوانید از هشتگها برای جستجوی موضوعات موردعلاقهتان استفاده کنید و به دنبال پستهای مرتبط با آنها بگردید. کانال اینستاگرام یا برادکست اصطلاحی است که به گروههایی از افراد یا شرکتها اطلاق میشود که با هدف انتقال محتوا و اطلاعات خاص به دنبالکنندگان خود، بر روی این پلتفرم فعالیت میکنند. این کانالها به شکل پادکستهای صوتی و گاهی ویدئوها، برنامههای رادیویی و محتوای صوتی و بصری دیگر قرار میگیرند و با انتشار محتواهای متنوع در موضوعات مختلف، مخاطبان خود را جذب میکنند.
یعنی دنبال کننده های آن پیج نه لایک میکنند، نه کامنت میگذارند و در واقع حالت روح دارند. البته فالور فیک برای پیج و تعامل آن اصلا مفید نیست و توصیه نمیشود. به کسانی که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند، فالوور میگویند. این افراد پست ها و استوری های شما را میتوانند ببینند.
کاربران نیز میتوانند از این قابلیت ها برای جذاب تر شدن استوری هایشان و جذب مخاطب استفاده کنند. نحوه کار با ابزار ها، بسیار راحت است و به راحتی از آن ها میتوانید استفاده کنید. همینطور برای سرگرم شدن مخاطب میتوانید از افکت ها استفاده کنید.
برای ساخت یک حساب تجاری بهتر است که از ایمیل کسب و کار خود برای ثبت نام استفاده کنید تا اکانت شما به فیسبوک شخصی و یا ایمیل شخصی شما مرتبط نباشد. هنگام ایجاد یک پست، روی آیکون فیلتر کلیک و از فیلترهای مختلف موجود استفاده کنید تا تصویر یا ویدیوی خود را شخصیسازی کنید. ریلز اینستاگرام محبوبترین نوع پست در این پلتفرم است. شما میتوانید ویدیوهایی تا ۹۰ ثانیه در پروفایل خود بارگذاری کنید. ریلزها آزادی خلاقانه زیادی به شما میدهند و میتوانند برای هرچیزی مانند معرفی محصولات، صحبت در مورد یک موضوع با مخاطبان، ترندها، نشان دادن پشت صحنه محصول، استفاده از محصول در عمل و خیلی چیزهای دیگر استفاده شوند. بعد از انتخاب این گزینه، از شما خواسته میشود که یک دستهبندی که بهترین توصیف را از اکانتتان داشته باشد (مانند نویسنده، کارآفرین، یا خرید و خردهفروشی) انتخاب کنید.
انتظار نداشته باشید که از اول این موضوع برای شما حل شده باشد؛ بلکه در طول زمان خود به خود صدای مخصوص برند خود را پیدا خواهید کرد. پست کردن تصاویر و محتوای طرفدارانتان نه تنها باعث ایجاد حس خوب در سازنده آن میشود؛ بلکه نشان میدهد که شما واقعا و عمیقا به کاربران خود اهمیت میدهید. حتما به یاد داشته باشید که سازنده اصلی را روی عکس و یا در کپشن تگ کنید. در انتها بیایید تنظیمات اکانتتان را با هم نگاهی بیندازیم.
رستریکت اینستاگرام قابلیتی است عمدتا برای حفظ حریم شخصی کاربران ایجاد و ارائه شده است. از کاربردهای رستریکت اینستاگرام میتوان به موارد زیر اشاره کرد. قسمت Save اینستا که در اینستاگرام فارسی به نشانه گذاری پست نیز معروف است، امکانی است که با استفاده از آن میتوانید پست های مورد علاقهتان را ذخیره کرده و در مواقع مورد نیاز از همان قسمت پیدا کنید. برای گذاشتن پست در اینستاگرام کار چندان دشواری پیش رویتان نیست. شما میتوانید عکس یا ویدئوی مورد نظر خود را با طی مراحل زیر در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید.
میتوانید در بالا روی Your List بزنید تا قادر به مشاهده تمام افراد حاضر در آن باشید. ناگفته نماند که اینستاگرام از نظر شمار افراد قابل افزودن به لیست Close Friends، محدودیتی به وجود نیاورده است. در گوشه بالا سمت چپ، دکمه Minimize به شکل مربعی درون مربعی دیگر تعبیه شده که ویدیو چت را پنهان و ادامه دادن روند گشتوگذار در اینستاگرام را امکانپذیر میکند. حالا میتوانید متون بیشتر، استیکرها و گیفها را به استوری خود اضافه کنید. امکان افزودن موسیقی هم به استوری اینستاگرامی شما مهیا است. درحالی که گزینه تایپ کردن فعال است، روی دکمه بالایی و وسطی بزنید تا قادر به انتخاب فونت مورد نظر باشید.
آموزش صفر تا صد اینستاگرام در یک مجموعه آموزشی و گام به گام برای تمام کسانی است که میخواهند از این بستر عالی برای توسعه و رشد کسب و کارشان استفاده کنند. اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در میان مردم خوب ایران است. بیش از 28 میلیون نفر در ایران از اینستاگرام استفاده میکنند و این یعنی یک بازار بزرگ. بازاری که شما مدیران، صاحبان کسب وکار و کارآفرینان میتوانید از آن به شکلی هوشمندانه استفاده کنید.
شما برای محدود کردن افراد دو گزینه پیش رو دارد، بلاک و ریپورت. زمانی که فردی مطالب توهین آمیز منتشر میکند شما میتوانید به جای بلاک کردن از گزینه ریپورت استفاده کنید تا اینستاگرام محتوای آن کاربر را بررسی کند. یکی از بخشهای پر استفاده اینستاگرام، بخش افکتهای استوری اینستاگرام است. شما پس از انتخاب بخش استوری و اضافه کردن عکس خود، در قسمت پایین صفحه دکمههای دایره شکلی وجود دارد که با کشیدن به سمت چپ میتوانید افکت مورد نظر را انتخاب کنید. برای اینکه شما وارد اکسپلور شوید باید از یک سری قوانین و نکات پیروی کنید. اما با رفتن پست های شما به این قسمت، بازدید های زیادی را میتوانید برای پست خود دریافت کنید.
همانطور که قبلا گفتم اینستاگرام قابلیتی به اسم لایو دارد که میتوانید محتواهای مختلف را به صورت زنده با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. برای شروع یک لایو دوربین اینستاگرام را باز کرده و با رفتن به بخش live و کلیک بر روی Start Live Video کار خود را شروع کنید. هرچند این موضوع برای فعالتر شدن کاربرانتان بسیار خوب است؛ اما باعث میشود که نتوانید یک محتوای متوسط را از نظرها پنهان کنید؛ پس بهترین تلاش خود را به کار بگیرید که با کیفیتترین عکسها را برای صفحه خود اپلود کنید.
اگر قصد چنین کاری دارید حتما مطمئن شوید که قبل از شما کسی از این هشتگ استفاده نکرده باشد و بعد کاربران خود را به استفاده از آن تشویق کنید. هر پلتفرم شبکه اجتماعی یک صدای متمایز دارد؛ برای مثال چیزی که در اینستاگرام ممکن است جواب دهد، در توییتر جوابگو نیست. در اینستاگرام بیشتر پستهای ملایم کاربرد دارد و بهتر است با ایموجی و دیگر ابزارهای با مزه یک شخصیت خاص به برند خود بدهید.
در این مرحله شما می توانید استوری تان را آپلود نمایید. بعد از این مرحله کد تاییدی به ایمیل و یا شماره تلفن همراه شما ارسال می شود و آن را باید در قسمت خالی قرار دهید. پس از ایجاد این چالشها قابلیت بستن یا سانسور کامنتها به اینستاگرام اضافه شد. شما دو حالت میتوانید از شر این مشکل خلاص شوید، بستن کامنتها یا سانسور کردن کامنتها که در ادامه به توضیح این دو بخش میپردازیم.
اینستاگرام همواره تاریخچه جستجوهای شما را نگه میدارد. این در واقع قرار است روشی آسان و سریع برای یافتن اکانتها و هشتگهایی باشد که پیشتر به دنبال آنها گشتهاید. جستجوهای قبلی ضمنا بر اکانتهایی که اینستاگرام به شما پیشنهاد میکند تاثیر میگذارند. برای پاک کردن تاریخچه جستجوها در اپلیکیشن اینستاگرام گامهای زیر را دنبال کنید.
اینستاگرام یک پیام متنی دیگر، حاوی کد ریست برای شما ارسال خواهد کرد. کد داخل پیام را درون باکس Security Code وارد کنید. اینستاگرام سپس از شما میخواهد که در بخش New Password Confirmation بار دیگر رمز عبور جدید خود را وارد و تایید کنید. اگر تصمیم خود را گرفتهاید، رمز عبور را وارد کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید. با خاموش کردن گزینه Posts آنها را از حالت بیصدا خارج کنید و استوریها را نیز با خاموش کردن گزینه Stories. بیایید به مرور این بپردازیم که آرشیو کردن و حذف کردن پستها در اینستاگرام چه تفاوتی با یکدیگر دارند.
فالوورهای فیک فالوورهایی هستند که واقعی نبوده و هیچ گونه فعالیتی انجام نمیدهند مثلا نه لایک میکنند و نه کامنت میگذارند و … . هدف “دورۀ اینستا استار” دقیقاً آموزش حرفهای اینستاگرام به منظور جذب فالوور واقعی و رسیدن به فروش حرفهای از طریق اینستاگرامه. توی این دوره آموزشی بینظیر یاد میگیرید که چطور یک پیج حرفهای بسازید، کپشن اصولی بنویسید و حرفهای هشتگگذاری کنید. در این بخش از مقالهی آموزش کامل اینستاگرام قصد داریم شما را با تعدادی از اصطلاحات اینستاگرامی آشنا کنیم.
خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام