آموزش سئو در اینستاگرام

سئو اینستاگرام چیست؟ ۱۳ راهکار برای سئو اینستاگرام الوکانتنت

سئو اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای اینستاگرام جهت نمایش در نتایج جستجو است. هنگامی که یک شخص کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط با موضوع مدنظر را در بخش جستجوی اینستاگرام سرچ می کند، حساب یا محتوایی که به بهترین شکل سئو شده باشد، در ابتدای لیست نتایج ظاهر خواهد شد. قدم بعدی پس از شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار، اولویت بندی آن ها است. شما باید کلمات کلیدی که اهمیت بیشتری دارند و بر فالور پیج تاثیر گذار هستند را از دیگر کلمات جدا کرده و تمرکز خود را بر روی آن کلمات بگذارید. حالا استفاده از این کلمات در بهینه سازی پیج یا همون سئو تاثیر گذار خواهد بود. با استفاده از کلمات کلیدی در کپشن پست ها، استوری ها، پروفایل پیج و… باعث جذب فالور خواهد شد.

نتایج جست‌وجوی اینستاگرام براساس دستورالعمل‌های توصیه شده توسط خود اینستاگرام رتبه‌بندی می‌شن و اکانت‌هایی که برخلاف این دستورالعمل‌ها عمل کنن، معمولا در رتبه‌های پایین‌تر ظاهر می‌شن یا اصلا نمایش داده نمی‌شن. اگه از چندین هشتگ استفاده کرده باشید، آنالیتیک اینستاگرام نمی‌تونه به‌طور دقیق بگه که کدوم هشتگ تاثیر بیشتری داشته. اما اگه به توصیه استفاده از ۳ تا ۵ هشتگ پایبند باشید، می‌تونید تشخیص بدید که کدوم هشتگ ترافیک شما رو افزایش داده. این روزها و با پیشرفت دنیای دیجیتال، استفاده از وب‌سایت‌ها افزایش یافته است. با این حال، فالو-آنفالو کردن زیاد به پیج شما آسیب می‌‌رساند، چرا که نشان از فعالیت مشکوک در پیجتان دارد و ممکن است حتی برای مدتی shadowban شوید. گاهی مشاهده کردید که اینستاگرام IGTV هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که فکر می‌کند ما به آن علاقه داریم، شبیه به پیشنهادهای یوتیوب میماند.

شما می توانید با بازاریابی محتوا در اینستاگرام، محصولات خود را به صورت تصویر، فیلم یا داستان به فروش برسانید و از دیگر رقبا پیشی بگیرید. با استفاده از سئو اینستاگرام می توانید به راحتی محتوا و داستان های زیبایی را برای جذب مخاطب خود خلق کنید. شما با استفاده از اینکه اینستاگرام را یک موتور جستجوگر در نظر بگیرید و سئو اینستاگرام، می توانید رشد ارگانیک را به حساب اینستاگرام خود هدایت کنید و برند تجاری خود را رشد و گسترش دهید. این برنامه به قدری پیشرفته است که تابع جستجو داخلی داشته که مانند یک مینی موتور جستجو عمل می کند. یکی از ابتدایی‌ترین کارها می‌تواند این باشد که لینک یک صفحه از سایت‌تان را در بخش بیو قرار بدهید. اما مهم است این یک لینک قابل ردیابی باشد که به شما آمار بازدید از آن را بدهد.

با توجه به اینکه مخاطبان راحت‌تر به برندهای دارای وب سایت اعتماد می‌کنند، قطعا فقط وجود لینک آن در بیو اینستاگرام‌تان باعث می‌شود کاربران بیشتری اقدام به خرید محصول از شما کنند. به این ترتیب اگر سایت داشته باشید، این دسته از مشتریان شما را پیدا می‌کنند و خریدشان را انجام می‌دهند. برای شروع به کار سایت‌تان می‌توانید از تست رایگان 7 روزه فروشگاه ساز پرتال استفاده کنید. مهم ترین چیزی که باعث میشود شما در این کادر جستجو اینستاگرام دیده شوید، نامی است که برای پیج انتخاب کرده اید. در واقع این متنی که اینجا مینویسید، باعث میشود در زمان جستجو کاربران در صورت مطابقت با کلمه مورد نظر، به آنها نمایش داده شوید. این یعنی اگر در بخش نام نوشته باشید آموزش سئو سایت، در نتایج جستجو کاربرانی که این کلمه را در اینستاگرام جستجو میکنند، نمایش داده خواهید شد.

این کلمه به بهینه کردن سایت برای نمایش در موتورهای جستجویی مثل گوگل اشاره دارد. هر چه پست‌هایی که منتشر می‌کنید برای کاربران بیشتری در دسترس باشد و همه بتوانند از آن استفاده کنند، هم تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان خلق کرده‌اید، هم روی سئو پیج‌تان تاثیر دارد. اصولا کسب و کارها نام محصول یا خدمات شان را در این بخش مینویسند و برندهای خیلی معتبر مثل دیجی کالا، صرفا نام برندشان را در آن قرار میدهند. چرا؟ چون اگر کلمه ای که اینجا مینویسید را کاربران جستجو کنند، ممکن است به اکانت شما برسند. راستش را بخواهید من نمیدانم دقیقا نظر هر کدام از شما عزیزان، از عبارت افزایش سئو اینستاگرام چیست، بنابراین به جای محدود کردن این محتوا، در ادامه هر 3 این موضوعات را به شما آموزش میدهم! می توانید با بهینه سازی نام کاربری، مشخصات، کپشن ها، اطلاعات مکانی و ارسال پست ها بصورت منظم و روزانه، فالوورهای خود را افزایش و مشتری های بیشتری را جذب کنید.

اگر نمیدانید اکسپلور چیست، در واقع آن بخشی که با کلیک روی دکمه ذره بین واردش میشوید، اکسپلور است. بعد از فراهم کردن ابزارهای تولید تصویر و فیلم، باید حساب اینستاگرام خود را به حالت حرفه ای یا بیزینسی تبدیل کنید، زمانی که اکانت خود را به حالت عمومی و تجاری تبدیل کردید، قدم های زیر را مرحله به مرحله بردارید. آموزش سئو اینستاگرام را با نه گام زیر برایتان خلاصه و مفید شرح خواهیم داد. مطمئنا با انجام 9 گام زیر و رعایت نکات مخصوص هر کدام، از پس سئو در اینستاگرام به خوبی برمی آیید. هر زمان که سایت شما در نتایج جستجو دیده شد، لینک وب سایت شما نا‌خود آگاه به دلیل همان اعتماد انتخاب خواهد شد که این خود دلیلی بر افزایش CTR و افزایش بازدید سایت و در نهایت افزایش فروش خواهد بود. همانطور که گفتیم، به طور کلی استفاده از عبارت سئو اینستاگرام غلط جا افتاده است.

Google keyword planner ارائه شده توسط google ابزار خوب دیگری برای کشف کلمات کلیدی سئو اینستاگرام است. ترجیحا این متن باید در عین مرتبط بودن به عکس و توصیف کردنش، یک یا دو کلمه کلیدی هم داشته باشد. اینستاگرام قابلیتی دارد که به شما اجازه می‌دهد برای عکس در حال انتشارتان، یک ALT (متن جایگزین) نوشته و آن را توصیف کنید. در واقع متنی که شما می‌نویسید را اینستاگرام برای شناخت بهتر موضوع عکس و چند چیز دیگر استفاده می‌کند. بایو اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و حتی می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش پیج شماست. در مقاله «نکته برای داشتن بایو اینستاگرام حرفه‌ای» به طور کامل در مورد نحوه تهیه یک بایو تاثیرگذار را توضیح داده‌ایم.

در واقع اکانت‌ها و هشتگ‌هایی که کاربر باهاشون تعامل داشته، رتبه بالاتری نسبت به اون‌هایی که نداشته می‌گیرن. متن جایگزین در اینستاگرام برای سئو مهمه چون به اینستاگرام کمک می‌کنه بهتر بفهمه محتوای شما چیه و اینکه به یک جستجوی خاص مرتبط هست یا نه. در ادامه راهکار هایی به شما نشان خواهیم داد که به شما در معرفی، افزایش بازدید، تعداد لایک و کامنت و اعتبار پیجتان کمک بزرگی خواهد کرد. در واقع این راهکارها پاسخ شما به سوال “چگونه پیج اینستاگرام سئو کنیم” خواهد بود. امروزه، بسیاری از کاربران اینستاگرام برای یافتن پیج‌ها، اطلاعات یا موضوعات مورد نظر خود از جستجو با هشتگ‌ها یا عبارات کلیدی استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از کارهایی که در دیده شدن پیج اینستاگرام شما کمک می کند یا به عبارتی در سئوی آن موثر است تعامل شما با کاربرانتان است. تعامل با پیج هایی که قبلاً برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه خوبی گرفته اند، به اینستاگرام کمک می‌کند تا بفهمد حساب شما از طریق سیگنال رتبه‌بندی فعالیت کاربر در چه جایگاهی قرار می‌گیرد. اینستاگرام با بررسی سیگنال‌هایی مانند تعداد کلیک، لایک، کانت، اشتراک‌گذاری، ذخیره و فالو کردن، میزان محبوبیت یک محتوا را تعیین می‌کند. پس دقیقاً مثل سئوی گوگل که هدف آن بهبود رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو (مثل گوگل) است، در سئو اینستاگرام هم هدف اصلی ما کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جست‌وجوی اینستاگرام و جذب فالوورهای بیشتر است. به طور کلی به کار بردن کلمه SEO یا همان سئو اینستاگرام اشتباه است، چراکه خود کلمه سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجویی مثل گوگل است. علاوه بر این، با فعالیت کردن ممکن است اینستاگرام پیج شما را به مخاطبان و فالوورهای دیگر پیج هایی که با آنها تعامل دارید، نشان بدهد.

به همین دلیل، اینستاگرام به یک موتور جستجوی قدرتمند تبدیل شده که به کاربران امکان می‌دهد با جستجوهای ساده، اطلاعات جدید و به‌روز را پیدا کنند. در سئو سایت ابزارهای زیادی به کمک ما می‌آیند تا بتوانیم تحلیل درستی از داده‌ها و روند پیشرفت سئو داشته باشیم. اگرچه ابزارهایی جهانی برای تحلیل و آنالیز اینستاگرام وجود دارد، مانند Hootsuit، Sprinkle و…، اما استفاده از آن‌ها معمولا هزینه‌های زیادی برای ما ایرانی‌ها دارد. خوشبختانه، خود اینستاگرام در قسمت Insight اطلاعات خوبی به ما می‌دهد که می‌تواند برای تحلیل، حسابی کمک‌دهنده باشد. همانطور که گفتیم، اینستاگرام موتور جست‌وجوی مستقلی است و کلمات کلیدی نقش زیادی در سئو شدن پیج شما دارند. سعی کنید ضمن رعایت تمام قواعد کپشن نویسی، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در کپشن هم استفاده کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «آموزش اینستاگرام» و «سیر تا پیاز تبلیغات در اینستاگرام» را هم بخوانید. همچنین اگر صاحب کسب‌وکار هستید، می‌توانید از منتوریکس بازاریابی اینترنتی دریافت کنید. یادتان باشد سئو فرایندی زمان‌بر است و در کوتاه‌مدت شما را به نتایج دلخواه نخواهد رساند. بنابراین سراغ هیچ راه حل فست‌فودی برای رشد پیجتان نباشید، چراکه چنین راهی اصولا وجود ندارد. برای داشتن پیجی اصولی و درست باید حسابی زحمت بکشید و مهم‌تر از آن صبور باشید. درست است که نقش هشتگ و کیوورد در اینستاگرام بسیار کلیدی است، اما هر چیزی به‌اندازه‌اش خوب است و نباید از آن ورِ بوم بیفتید.

کلمات کلیدی یکی از فاکتورهای اصلی در سئو سایت میباشد اما برای افزایش سئو اینستاگرام هم کاربرد زیادی دارد. کلمه کلیدی یعنی شما در کپشن پست های خود از کلمات مرتبطی استفاده کنید که بیشتر توسط کاربران جستجو میشود. مثلا اگر حوزه فعالیت شما گردشگری است میتوانید در کپشن پست های خود از کلمات کلیدی‌ای مانند “رزرو هتل در مشهد” ، ” رزرو هتل 5 ستاره” ، “رزرو هتل ارزان” و … استفاده نمائید. البته توجه داشته باشید که در استفاده از کلمات کلیدی نباید زیاده روی کنید. سئو اینستاگرام یعنی شما پیج خودتان را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که محتوای آن برای کاربران (مردم) و الگوریتم های اینستاگرام جذاب باشد.

به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. محتوایی که از قبل محبوبیت داشته باشه، احتمالا تو نتایج جست‌وجو رتبه بالاتری پیدا می‌کنه. اینستاگرام محبوبیت رو با استفاده از سیگنال‌هایی مثل تعداد کلیک‌ها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری و دنبال‌کننده‌ها تعیین می‌کنه. مشخص کردن اطلاعات در بایو اینستاگرام یکی از مهم ترین مراحل و دستورالعمل‌ها برای پیج های کاری است.

اینستاگرام تنها یک پلتفرم ارائه تصاویر نیست، بلکه بخش بزرگی از این شبکه اجتماعی به محتوای ویدیویی اختصاص داده شده است. فرمت‌های ویدیویی مانند استوری‌های اینستاگرام، ریلزها یا IGTV به راحتی امکان درج ویدیو را فراهم کرده‌اند، به این معنی که می‌توانند بازدیدهای بیشتری نسبت به پست‌های ثابت داشته باشند. همچنین ویدیوها شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن و جذب فالوورهای بیشتر برای شما دارند. در مورد راه های افزایش فالوور اینستاگرام در مقاله ای به همین نام توضیح داده ایم. هشتگ گذاری اصولی و درست نقش کلیدی در معرفی پیج و محتوای آن به مخاطبان دارد. انتخاب تعداد هشتگ ها در کپشن یک موضوع کاملا سلیقه ای است اما حتما هشتگ هایی را انتخاب کنید که هم راستا با محتوای پیجتان و شامل کلمات کلیدی نیز باشد.

می‌توانید از کاربران بخواهید که پیج شما را در این بخش اضافه کنند تا پست‌های شما در بین بقیه پست‌ها گم نشود. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. پس برای جلوگیری از جریمه شدن و کمک به دیده شدن بیشتر محتوای خود، مطمئن شوید که قبل از آپلود ریلز در اینستاگرام، هرگونه واترمارکی رو حذف کنید.

البته باید دقت کنید کلمات کلیدی که از طریق وب سایت ها جستجو می شود با کلمات کلیدی که کاربران از طریق اینستاگرام جستجو می کنند متفاوت است و نباید این دو مورد را با یکدیگر مقایسه کرد. گاهی اوقات، افراد بدون داشتن یک وب‌سایت به دنبال دیده‌شدن صفحه اینستاگرام خود در نتایج جستجوی گوگل هستند. اگرچه امکان حضور صفحه اینستاگرام در نتایج جستجوی گوگل بدون وجود یک وب‌سایت وجود دارد، این کار می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد و نیازمند توجه ویژه گوگل به پیج شما است. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از اسپم شدن، باید لینک‌های خود را به‌صورت معقول و با محتوای باکیفیت همراه کنید. صرفا قرار دادن لینک بدون ارائه محتوای ارزشمند ممکن است تأثیر منفی بر روی اعتبار صفحه شما داشته باشد. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که در ساعات مختلف و به‌طور متعادل، لینک‌های اینستاگرام خود را در پلتفرم‌های معتبر مانند یوتیوب و آپارات قرار دهید و با محتوای مفید و مرتبط همراه کنید.

البته می‌توانید این لیست را براساس درصد مشارکت مرتب کنید تا به شما صفحاتی از اینستاگرام نشان دهد که مشارک بالایی دارند ولی زمانی که بنده ۱۰ صفحه اول را در این نوع ترتیب بررسی کردم اکثر نظرات فیک و تکراری بودند. ابزار مشابه الکسا در اینستاگرام هم داریم و سایت معروف hypeauditor.com به صفحات اینستاگرام براساس ایران و جهان رتبه بندی می‌کند. فالوور فیک و یا لایک فیک شبیه به خرید بک لینک ممکن است اثرات منفی بسیاری داشته باشد. مثلا چطور یک پستی ۲۰ تا impression در اینستاگرام خورده‌ است ولی ۱۰۰ تا لایک دارد؟ اینستاگرام همانند گوگل ممکن است پنالتی کند. Live هم یک ویدیو زنده در اینستاگرام است که می‌توان آن را ۲۴ ساعت ذخیره کرد بعد از برگزاری Live آن را در IGTV درج کرد (Instagram TV).

یکی دیگر از مهمترین بخش های انجام سئو اینستاگرام ، تولید محتوای با کیفیت و کاربرپسند است که در رتبه بندی صفحه و نمایش آن به مخاطبان تاثیر به سزایی دارد. یکی از مهمترین و اساسی ترین گام ها برای اجرای درست سئو اینستاگرام، انتخاب نام درست برای پیج است. نام با یوزرنیم متفاوت است و با انتخاب درست یک اسم که مرتبط با حوزه ی فعالیت برندتان است، میتوانید به شناسایی پیج و بالا آمدن در بخش جستجوی اینستاگرام کمک کنید. پس بابد بدانیم که کاربر با جستجوی برخی بکلمات اصلا به دنبال پیج اینستاگرام نیست یا اگر وارد پیج شما شود نیز به سرعت آن را ترک می کند زیرا به دنبال مطالعه یک محتوای متنی است. همچنین سئو اینستاگرام برای نمایش در جستجوی گوگل تنها در حوزه هیا کم رقابت امکان پذیر است و در حوزه هایی که رقابت بالایی دارند نمی توان به راحتی این کار را  انجام داد و یا نشدنی است.

این‌که چطور بیوی خوب بنویسید را در مطلب «17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام» وضیح دادیم. آنچه برای سئو کردن باید بدانید، این است که از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در بیو استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند کلمه پر سرچ را به صورت # در این قسمت قرار دهید. قبل از هر اقدامی یادتان باشد آنچه شما را در اینستاگرام درخشان می‌کند، محتوای ارزشمند، متفاوت و خلاقانه است. طراحی گرافیکی خوب، تعامل با مخاطب و تبلیغات موثر از دیگر روش‌های خوش درخشیدن در این شبکه اجتماعی محبوب است. در کنار همه‌ی این‌ها، شما باید روش‌های بهینه‌ سازی نرخ تبدیل پیج خود برای جست‌وجو شدن توسط کاربر را هم بلد باشید که بحث را کمی تکنیکال‌تر و تخصصی‌تر می‌کند.

شما در insights می‌توانید تعداد بازدید در روز و همینطور تعداد دیده شدن‌های منحصربه فرد و البته تکراری را مشاهده کنید. شما می‌توانید متوجه شوید که از کدام پست بیشترین فالوور را جذب کرده‌اید و یا اینکه بهترین پست از نظر لایک، نظر و … کدام پست است. آمارهای مربوط به استوری های خود را میتوانید مشاهده کنید و همینطور یک سری داده ها مربوط به کاربران همانند لوکیشن، جنسیت و بازه سنی که همه این داده‌ها می‌تواند در جای خود اثر بخشی مناسبی داشته باشد. پست در اینستاگرام بدون متن و هشتگ Hashtag شانس کمتری دارد تا دیده شود. به نظر من اینستاگرام قابلیت تشخیص موضوع عکس درون پست را بدون متن و هشتگ ندارد، بنابراین متن و هشتگ همانند متن و کلمات کلیدی در وبسایت اهمیت بالایی دارند.

طبق آمار رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال روزانه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار نزدیک به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم بررسی می‌کنند. اگر بیزینس شما محدود به شهر یا مکان خاصی است بهتر است از لوکیشن مریوط به همان محل و شهر استفاده کنید. استفاده از لوکیشن های مختلف که در حوزه ی خدمات شما نیست، مخاطب هدف برای شما جذب نمی کند. ولی اگر خدمات شما در سطح کشور و یا حتی به صورت جهانی است می توانید هر چند وقت یکبار لوکیشن خود را تغییر دهید تا مخاطبان بیشتری که هدف کسب کار شما هستند را جذب کنید. روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای افزایش سئو حساب اینستاگرام وجود دارد. اگر به عنوان یک برند تجاری در اینستاگرام فعال هستید، حتما از لوگوی برندتان برای تصویر پروفایل و اگر به عنوان یک برند شخصی فعالیت دارید تصویر خودتان را برای پروفایل در نظر بگیرید.

برای طراحی پروفایل و هایلایت های پیج از رنگبندی هایی استفاده کنید که دیگران استفاده نمیکنند. البته توجه داشته باشید که گاهی میتوانید با ترندها همراه شوید و محتوای تکراری به کار ببرید اما این محتواهای تکراری شما نباید بیش از حد باشد. متخصصین سئو آلفا به عنوان مشاور کسب و کار شما میدانند چطور ترافیک و فروش بیشتری برای سایت شما از طریق کاربرانی که در گوگل جستجو می‌کنند به دست آورند. فراموش نکنید که سئو اینستاگرام، مانند سئو وب‌سایت، نیازمند زمان و سرمایه‌گذاری است. ما قصد داریم به شما تکنیک‌های کاربردی و ساده‌ای را معرفی کنیم که به افزایش دیده‌شدن و بهبود نتایج جستجو در فضای مجازی کمک کند. وقتی بحث خرید فالوئر به میان می‌آید، هیچ ادعایی مبنی بر واقعی بودن فالوئرها مورد قبول نیست، چون چنین چیزی عملا وجود خارجی ندارد.

اگر فالوور‌ها برایتان کامنت می‌گذارند، به آن‌ها پاسخ دهید، اگر دایرکت پیام می‌دهند و احساس می‌کنید مفید است، با آن‌ها در ارتباط باشید و پاسخ آن‌ها را بدهید. این ارتباط را حفظ کنید و به کمک این ارتباط، به توسعه برند خود کمک کنید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند.

سئو اینستاگرام شامل سه حالت مختلف است که در این مطلب تلاش شد تا سه حالت به صورت کامل بررسی شده و در نهایت مجموعه اقداماتی که برای هر حالت نیاز است را نیز معرفی کنیم. اگر شما نیز تجربه ای از بالا آمدن پیج اینستاگرام در نتایج گوگل یا نتایج اینستاگرام دارید در بخش نظرات وبسایت برای ما ارسال کنید. مزیت مسابقه های اینستاگرامی در این است که برند تجاری شما به رسمیت شناخته می شود و بازدید از صفحه شما افزایش یافته و به تعداد دنبال کنندگان شما افزوده خواهد شد. یک مسابقه عکس مخاطبان شما را درگیر خود می کند و به شما و کاربران یک تصور واقعی از بازاریابی را می دهد که توسط مخاطبان شما ایجاد شده است. به عنوان مثال یکی از ساده ترین مسابقاتی که می توانید برگزار کنید این است که از کاربران خود بخواهید که برای برنده شدن در مسابقه عکس یا پست مورد نظر شما را لایک کنند و یا دوستان خود را در کامنت ها تگ کنند. این یکی از آسان ترین مسابقات برای میزبانی در اینستاگرام است که باعث آشنایی تعداد زیادی از افراد با پیج شما خواهد شد.

ما اینجا هستیم تا اصل مطلب را به شما بگوییم و صفر تا صد سئو اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم. اصل مطلب این است که شما بدون نیاز به خرید پکیج و تلف کردن وقت خود برای دیدن ویدئوهای تکراری، میتوانید با رعایت اصول سئو اینستاگرام، صفحات خود را ارتقا دهید و به آن نتایج دلخواه دست پیدا کنید. تنها لازمه آن داشتن حوصله و استمرار روی برخی از فعالیت هاست که در ادامه تمامی آنها را به شما خواهیم گفت. یکی از کلیدهای موفقیت در تولید محتوای بصری، خلاقیت و منحصر به فرد بودن تصاویر است. تصاویری که از نظر بصری جذاب و متفاوت باشند، نه تنها جلب توجه بیشتری می‌کنند، بلکه احتمال اینکه توسط دیگران به اشتراک گذاشته شوند نیز افزایش می‌یابد.

اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). به یاد داشته باشید که در صورت نقض دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام (Community Guidelines)، محتوای شما به‌طور کامل از اینستاگرام حذف می‌شه. اما اگه برخلاف دستورالعمل‌های توصیه شده عمل کنید، محتوای شما همچنان در پلتفرم باقی می‌مونه ولی پیدا کردنش سخت‌تر می‌شه.

یکی دیگر از پاسخ های حرفه ای به سوال ” چگونه پیج اینستاگرام سئو کنیم” این است که، بهتر است bio شما کلیدواژه اصلی برندتان را دربرداشته باشد. استفاده از هشتگ هم در راهنمایی و فرستادن کاربران به سمت پیج شما بسیار مفید است. زیرا هشتگ ها درواقع همان راه‌های ارتباطی هستند که پیچ های مرتبط را به هم وصل می‌کنند. در اصل بیوها شبیه همان توضیحات متا هستند و به html تبدیل می‌شوند و قابل جستجو توسط ابزارهای جستجو هستند. از این‌رو بیو ها در سئو پیج اینستاگرام بسیار مؤثرند پس حتما توجه کنید که از چه کلمات کلیدی در بیو یا هشتگ گذاری پیج خود استفاده می‌کنید. بدین منظور درباره این که چکاره هستید و هدف پیج شما چیست اطلاعات درستی در این قسمت بگذارید.

اعتبار صفحه مهم تر از علاقه کاربر است، به عبارتی قبل از مهم بودن علاقه شما، معتبر بودن آن صفحه هم نقش مهمی دارد. اما اگر میخواهید که پیج اینستاگرام شما نتیجه بهتری دریافت کنه باید بدونید که دقیقاً مثل وب سایت که ما لینک سازی می‌کنیم تا در گوگل رتبه بگیریم توی اینستاگرام هم همین قانون حکم فرماست. اینستاگرام با به روزرسانی و پیاده سازی الگوریتم هایی مشابه به الگوریتم های موتورهای جستجوگر گوگل، در حال تبدیل شدن به رقیب برای گوگل و یک موتور جستجوگر جدید است. هدف اینستاگرام از ایجاد این الگوریتم ها، رتبه بندی دقیق محتوا و صفحاتی است که در این پلتفرم فعالیت دارند. زیرا اگر بتوانید زمان دریافت پاسخ کاربر را کوتاه تر کنید احتمال موفقیت شما نیز بیشتر است.

برای اینکه بفهمید کدام هشتگ‌ها در حال حاضر بهتر جواب می‌دهد و ترافیک بیشتری به سوی پیج‌تان روانه می‌کند، کافی است به Insights اینستاگرام خود نگاهی بیندازید و ببینید در هر پست، چقدر ایمپرشن از هر هشتگ گرفته‌اید. در واقع شما باید با توجه به شناختی که از مخاطبان دارید و البته آماری که خود اینستاگرام در قسمت Insight به شما میدهد، زمان فعالیت کاربران را حدس زده و در همان زمان پست منتشر کنید. به این ترتیب پست در زمان انتشار به کاربران بیشتری نمایش داده شده و احتمال دیده شدنش بیشتر میشود. علاوه بر این، یکی از تکنیک های مهم جذب فالوور اینستاگرام که کامنت مارکتینگ نام دارد هم با تصویر پروفایل پیج ارتباط زیادی دارد. در این تکنیک، شما زیر پست پیج های معروف کامنت میگذارید و اگر تصویر پروفایل تان برای مخاطبان جذاب باشد، آنها حداقل برای مشاهده پیج، روی آن کلیک میکنند.

تعداد زیادی از کاربران وجود دارند که شما می توانید به راحتی آنها را به محتوای پیج و برند تجاری خود جذب کنید و با آنها تعامل داشته باشید. اگر از خود می پرسید که چگونه می توان این کار را انجام داد، باید گفت که سئو اینستاگرام به آسانی این کار را انجام می دهد. از آنجایی که امروزه بازاریابی اینستاگرامی برای کسب و کار شما به یک ضرورت تبدیل شده است، شما باید یک حساب کاربری اینستاگرام برای تجارت خود جهت تولید و انتشار محتوا های خود ایجاد نمایید. اگر می خواهید بازاریابی اینستاگرام تجارت خود را تقویت کنید، بهتر است از آخرین نکات سئو اینستاگرام دانش بیشتری کسب نمایید. اما خب در زبان عامیانه کلمه سئو اینستاگرام، به سری فعالیت‌هایی اشاره دارد که باعث می‌شود پیج اینستاگرامی شما کاربران بیشتری جذب کرده و رشد کند.

همیشه از فالوور‌های خود بخواهید که لایک، کامنت و به اشتراک گذاری را انجام دهند. چنین کاری هم باعث افزایش سوشیال سیگنال می‌شود و هم باعث دیده شدن پیج در اکسپلور، انتشار پست‌های شما در بین کاربران غیر دنبال کننده شما خواهد شد که می‌تواند به افزایش فالوور‌های شما کمک کند. اگرچه ممکن است پروفایل به صورت مستقیم بر روی سئو اینستاگرام تاثیر گذار نباشد، اما تاثیر بسیار زیادی در جذب فالوور دارد. برای همین باید تا حد امکان پروفایل صفحه اینستاگرام خود را جذاب کنید تا کاربران شما را فالو کنند. بیو شما یکی از اجزای مهم سئو اینستاگرام محسوب می‌شه که جایی مهم برای درج کلمات کلیدی و عبارات جست‌وجوی مرتبطه. پس خوبه که از بیو یا قسمت توضیحات اینستاگرام برای ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان و ربات‌های جست‌وجوگری که دنبال اطلاعات مرتبط می‌گردن، استفاده کنید.

شما می توانید محتوا های سایر رقبا را بررسی کنید که آنها چه کاری انجام می دهند و پست های خود را چگونه قرار می دهند. با این کار مطمئن خواهید شد که محتوای شما متفاوت است تا مخاطب با پست ها درگیر شود. بهترین چیز در مورد این فعالیت این است که به شما یک راهنما و جدول زمانی می دهد که چه چیزی و چه وقت باید ارسال کنید. اگر تقویم محتوا ایجاد کنید مخصوصاً زمانی که با چندین کانال محتوایی کار می کنید، این کار باعث افزایش محتوای ارزشمند شما می شود. این امر با برنامه ریزی قبلی بر اساس روند فعلی، پست های شما را متناسب نگه می دارد. نکته جالب بازاریابی محتوا این است که شما می توانید با انتشار محتوای پست اینستاگرام خود، عکس و فیلم ها را با هم ادغام کنید و یک استراتژی جدید ایجاد کنید.

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. اینستاگرام یه قابلیتی داره که به‌صورت خودکار برای ویدیوها زیرنویس می‌ذاره که برای دسترسی‌پذیری و جذب مخاطب‌ها عالیه. ولی یه مزیت اضافی استفاده از زیرنویس‌های ویدیویی که شامل کلمات کلیدی هدف شماست اینه که زمینه رو برای بهبود سئو فراهم می‌کنه.

حالا می‌خوایم به‌سراغ روش‌هایی برای بیشتر دیده شدن و افزایش فالوور حساب اینستاگرام بریم. متن جایگزین محتوای شما رو برای افرادی که مشکلات بینایی دارن توضیح می‌ده و روش خوبی برای توضیح محتوای شما به ربات‌های جست‌وجوگر سئو اینستاگرامه. درنهایت هم می‌تونید مثل پیدا کردن کلمات کلیدی سئو، از نوار جست‌وجوی اینستاگرام برای تحقیق درباره هشتگ‌ها استفاده کنید. کافیه کلمه کلیدی رو در نوار جست‌وجو تایپ کنید، بعد با ضربه زدن روی تب Tags، بهترین هشتگ‌ها رو ببینید. اگه شما هم چند ساعت در روز با اینستاگرام سروکار داشته باشید، احتمالا می‌دونید که دیگه دوره پیدا کردن برندها و محصولات از طریق هشتگ‌ها یا صفحه اکسپلور داره به پایان می‌رسه!

با انجام اقداماتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید تا حد زیادی صفحه اینستاگرامتان را برای جست‌وجو شدن بهینه کنید. با این روش، حتی می‌توانید به نتایج جست‌وجوی تبلیغ در گوگل هم دست پیدا کنید و شانستان برای دیده شدن، چند برابر شود. اگر در مورد روش‌های مطرح شده در این مطلب سوال دارید، حتما برایم کامنت بگذارید. همین آمار کافی‌ست تا بدانیم اینستاگرام، نه تنها در ایران بلکه در همه‌ی جهان به محبوبیتی مثال زدنی دست یافته است. این محبوبیت موجب شده عرصه‌ی رقابت تنگ‌تر شود و با وجود هزاران صفحه فعال در زمینه‌های مختلف، رساندن صدای خود به مخاطبان هدف سخت‌تر به نظر رسد.

در این همهمه‌ی سرسام‌آور چطور صدای خود را به مخاطبان برسانیم؟ جواب این سوال چندین وجه دارد که سئو اینستاگرام، تنها یکی از این وجوه است. «اینستاگرام هم سئو داره؟»، چند وقتی‌ست که بحث خدمات سئو اینستاگرام سر زبان‌ها افتاده و عده‌ای ازمخاطبان منتوریکس هم آن را از ما می‌پرسند. همانطور که می‌دانید SEO به معنای بهبود سایت برای رتبه گرفتن در موتورهای جست‌وجوست، با این حساب سئو اینستاگرام چه خواهد بود؟ با کمی اغماض، می‌توان گفت سئو اینستاگرام هم عملکردی مشابه سئو سایت دارد. چگونه؟ در ادامه‌ی این مطلب با من در منتوریکس همراه باشید تا ببینیم سئو اینستاگرام دقیقا چیست و چطور باید اجرایش کرد. در اینستاگرام پست و یا صفحه شما مورد برخورد قرار می‌گیرد و در گوگل صفحات سایت شما ممکن است پنالتی شوند.

استراتژی محتوای استوری های پیج شما باید به نوعی باشد که بتواند مخاطبان تان را راضی نگاه دارد. اضافه کردن یک عکس پروفایل جذاب تاثیر زیادی روی نظر مخاطبان نسبت به شما دارد. مخصوصا که وقتی پست های تان در اکسپلور دیده شود، در کنار پست، این تصویر نشان داده میشود و در صورت جذاب بودن، ممکن است مخاطب را به بازدید از پروفایل شما ترغیب کند. در حالت عادی ID خیلی تاثیر مستقیمی روی سئو شدن اینستاگرام شما ندارد، اما به طور کلی هر چه بتوانید نام کاربری رٌندتر و جذاب تری انتخاب کنید، در ذهن مخاطبان به عنوان یک برند معتبر ثبت شده و احتمال دنبال شدن تان بالا میرود. در بخش اول مقاله میخواهم مهم ترین موضوع، یعنی سئو اینستاگرام برای دیده شدن در اکسپلور و افزایش فالوور را به شما آموزش بدهم.

اما برخلاف باور عموم، سئو فقط مربوط به گوگل نیست و اینستاگرام هم الگوریتم‌های خودش رو داره. توجه کنید از واژه‌های غنی در کپشن و bio پیج خود استفاده کنید تا پیج اینستاگرام تان را سئو کنید. فقط باید حواستان باشد در تگ عنوان استفاده زیاد از هشتگ برای گوگل اسپم محسوب می شود. اگر در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کنید؛ فعالیت مشکوک شما توسط الگوریتم های اینستاگرام شناسایی میشود و امتیاز منفی دریافت میکنید. در تصویر زیر نمونه ای از استفاده درست از کلمات کلیدی و استفاده غلط از کلمات کلیدی در کپشن را مشاهده میکنید.

ما به شما کمک میکنیم که طرز تفکر خود درباره سئو اینستاگرام را به سمت درست جهت دهی کنید. در واقع قرار است که با هم بهینه سازی پیج اینستاگرام را با تسلط بر تولید محتوای بهینه، کپشن نویسی جذاب، عکس های خلاقانه و هشتک گذاری مناسب، یاد بگیریم. در انتهای مقاله نیز با بیان نکات و ترفندهای ناب و بسیار کاربردی در راستای سئو سایت و بهینه سازی پیج اینستاگرام، شما را شگفت زده خواهیم کرد، ترفند هایی که کمتر گفته و یافت می شوند. با ایجاد لینک‌های هدفمند از وب‌سایت به صفحه اینستاگرام و بالعکس، می‌توانید سئو اینستاگرام خود را بهبود بخشید. اگرچه ممکن است با چالش‌هایی نظیر فیلترینگ اینستاگرام مواجه شوید، این اقدامات همچنان می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. علاوه بر این، حتماً در محتوای خود در اینستاگرام به سایت و لندینگ‌های اصلی خود اشاره کنید تا شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت شما به‌طور یکپارچه با هم در ارتباط باشند.

اگه برند شناخته‌شده‌ای دارید، حتما از اسم اون و هر کلمه کلیدی مرتبطی با نام کاربری یا نام پروفایلتون هست، استفاده کنید. قطعا افزایش بازدید پیج اینستاگرام شما موجب افزایش فالور و جلب اعتماد مشتریان خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با سئو اینستاگرام و نحوه عملکرد آن تا انتها با ما همراه باشید. یکی از پاسخ ها به سوال ” چگونه پیج اینستاگرام سئو کنیم” این است که، بهتر است برای پیج خود الگوی پروفایل اجتماعی در نظر بگیرید. می‌توانید در گوگل در بخش schema.org اعلام کنید چه پروفایل هایی در کدام شبکه‌های اجتماعی دارید تا اگر محصولتان در khowlege Graph یا همان گراف دانش کارتی گرفت، پیج شما در آن‌جا به نمایش درآید. احتمالا شما هم حداقل یکبار سعی کرده اید که پیج اینستاگرام‌تان را با خرید پکیج یا با دیدن ویدئوهای آموزشی در اینستاگرام و استفاده از تبلیغات، تعامل، پست و استوری زیاد و ….

بسیاری از افراد ممکن است سوالات خود را در سایت‌های پرسش و پاسخ یا انجمن‌های آنلاین مطرح کنند. با مشارکت فعال در این پلتفرم‌ها و ارائه پاسخ‌های مفید، می‌توانید به بهبود نمایان شدن برند خود و جذب ترافیک بیشتر به صفحه اینستاگرام خود بپردازید. پس از بارگذاری عکس، از طریق تنظیمات پیشرفته اینستاگرام می‌توانید متن جایگزین را اضافه کنید. این ویژگی به اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کرده و در نتایج جستجو به کاربران مرتبط نمایش دهد. توجه به این جزئیات نشان می‌دهد که بهینه‌سازی محتوای بصری چقدر می‌تواند در موفقیت دیجیتال شما در اینستاگرام مؤثر باشد.

فعالیت موثر در این شبکه اجتماعی می‌تواند به پیشرفت و موفقیت بیشتر کسب‌وکار شما کمک کند. بنابراین، برای رسیدن به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ، باید به هر دو حوزه سئو سایت و سئو اینستاگرام توجه ویژه‌ای داشته باشید. ببینید، گوگل صرفا به صفحاتی اجازه سئو شدن در نتایج جستجو را می‌دهد که پاسخگوی نیاز کاربر باشند. این یعنی مثلا در کلمه "آموزش سئو اینستاگرام" نمی‌توانید یک مقاله در مورد سئو کردن سایت را نمایش بدهید. فعالیت کاربر یکی دیگر از معیارهایی است که اینستاگرام در رتبه‌بندی نتایج در نظر می‌گیرد.

به این ترتیب باز هم اگر یک پروفایل جذاب داشته باشید، احتمالا مخاطبان جدید ترغیب به دنبال کردن تان میشوند. همین جا باید یک نکته مهم دیگر در مورد الگوریتم های اینستاگرام را به شما آموزش بدهم. تا اینجا میدانید که تعامل پست شما تعیین میکند که آیا قرار است به اکسپلور برود یا نه؟ اما به نظرتان این تعامل را پست شما باید از کجا جذب کند؟ خب قطعا در ابتدا همان مخاطبانی که دنبال تان کرده اند باید به پست واکنش نشان بدهند. در واقع زمانی که پستی منتشر میکنید، پست باید به بخش Feed یا همان آیکون خانه مخاطبان برود تا آنجا مخاطبان آن را دیده و در قبالش تعامل داشته باشند. اگر وب سایتی دارید حتما لینک آن را در قسمت مشخصات پروفایل قرار دهید. بهتر است از  لینک صفحه اصلی سایت خود برای این کار استفاده نکنید و برای این منظور یک لندینگ یا صفحه مخصوص مخاطبان اینستاگرام در نظر بگیرید.

سئو اینستاگرام به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها گفته می‌شود که با هدف افزایش دیده شدن پروفایل و پست‌های شما در اینستاگرام به کار می‌روند. درست مثل سئو در گوگل، سئو اینستاگرام هم به الگوریتم‌های پیچیده‌ای وابسته است که مشخص می‌کنند کدام محتوا برای کاربران مرتبط‌تر است و باید در نتایج جستجو بالاتر نمایش داده شود. برای اینکه قدم در مسیر تجربه این کار بگذارید، باید شروع به تولید محتوا کنید. محتوایی که کاربران به آن نیاز دارند، به سوالات متداول آن‌ها پاسخ می‌دهد و یا حاوی نکات مهمی باشد و دانش مخاطب را افزایش دهد. به طور کلی دو نکته حائز اهمیت در بایو وجود دارد که باید برای بهینه سازی پیج اینستاگرام به آن بپردازید. اولین نکته یوزرنیم شماست و دومین بخش نیز نامی است که در قسمت زیرین آن نمایش داده میشود.

هر چه دنبال کنندگان شما از پست های شما استقبال کنند، پیوند بین شما و مشتری شما افزایش می یابد. با این حال، سه عامل خاص رتبه بندی سئو اینستاگرام وجود دارد که به ربات های جستجو کمک می کند تا بفهمند در پاسخ به جستجوی اینستاگرام چه محتوایی را ارائه دهند. از آن طرف، با گوگل آنالیتیکس می‌توانید مسیر ترافیک ورودی از گوگل به پیج اینستا یا برعکس را تعقیب کنید و ببینید کدام کلمات کلیدی ترافیک بیشتری برایتان داشته و کاربران را به پروفایل اینستاگرام شما هدایت کرده است. بهترین حالت این است که این نام مرتبط با موضوع کسب‌وکار یا فعالیت شما یا شامل کلمات کلیدی مرتبط با برند و حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید دسترسی‌پذیری یا همان accessibility پست‌هایتان را بیشتر کنید، اضافه کردن زیرنویس به محتواهای ویدیویی است.

درباره سئو اینستاگرام چه می دانید؟ در عصر تکنولوژی امروز کمتر کسی را پیدا می کنید که به دنبال آموزش دوره های اینستاگرام نباشد و یا نام اینستاگرام به گوشش نا آشنا باشد. امروزه اینستاگرام به یک پلتفرم قدرتمند تبدیل شده و چیزی فراتر از اشتراک عکس و ویدیو است. بسیاری از کسب و کار ها حرفه و خدمات خود را در اینستاگرام معرفی می کنند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث می‌شود پست‌های شما در هشتگ‌های اینستاگرام و همینطور اکسپلور آن سئو شود، فاکتور تعامل است! اول اگر متن طولانی و البته جذابی نوشته باشید که کاربران برای خواندنش زمان زیادی را روی پست صرف کنند، اینستاگرام متوجه محبوبیت پست‌تان شده و برایش ارزش بیشتری قائل می‌شود.

با استفاده از تکنیک‌های سئو اینستاگرام، می‌تونید شانس بیشتری برای دیده شدن و تعامل با مخاطب‌هاتون داشته باشید. توی این بلاگ با ۱۱ ترفند ساده و کاربردی آشنا می‌شید که بهتون کمک می‌کنن محتوای خودتون رو بهینه کنید و بیشتر دیده بشید. همانطور که از نام عبارت کلیدی پیداست این کلمه یا کلمات نماینده پست شما هستند و هویت آن را مشخص میکنند. در مطلب «راهنمای جامع سئو وردپرس» و بخش سئو تصاویر در مورد اهمیت متن جایگزین یا همان Alternative text صحبت کرده بودم. این متن جایگزین مانند شناسنامه‌ای است که ماهیت عکس شما را برای موتورهای جست‌وجو فاش می‌کند؛ پس یکی از روش‌هایی که می‌توانید عکس‌های خود را در معرض جست‌وجوی کاربران قرار دهید، استفاده از امکان Alt text است.

همانطور که می‌دانیم، تاثیر لینک‌ها در افزایش اعتبار دامنه و صفحات آن زیاد است و می‌تواند به شکل چشمگیری باعث افزایش بازدید سایت شود. حال که روش‌های سئو اینستاگرام را یاد گرفتیم، اجازه بدهید تاثیرات مهم اینستاگرام در سئو سایت را هم مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم تاثیر اینستاگرام در افزایش رتبه سایت چقدر است. جالب است بدانید که اینستاگرام هم از خصوصیت ALT همانند HTML پشتیبانی می‌کند و می‌توان برای تصاویری که قصد پست کردن آن‌ها را داریم، توصیفی به شکل متن قرار داد تا درک درستی از آن تصویر به ربات‌های خزش و الگوریتم اینستاگرام بدهیم. اگر به دنبال نتیجه گرفتن از سئو اینستاگرام خود هستید، باید فعالیت خود را همیشه ادامه دهید و غیر فعال نباشید. سئو (SEO) یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو و استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی که کمک می‌کنن تا محتوای شما در موتورهای جست‌وجو و پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام بهتر دیده بشه.

سئو به معنای بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو است؛ حال آنکه اینستاگرام اصلا موتور جستجو نیست بلکه یک شبکه اجتماعی است. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. این مجموعه کلمات کلیدی به موتورهای جست‌وجوی اینستاگرام نشون می‌ده که شما بیشتر از یه پست خاص در اون حوزه برای ارائه دارید. این رو هم باید اضافه کنیم که تمرکز بر یه حوزه تخصصی راه خوبی برای به دست آوردن فالوورهایی وفادار و فعاله و به دیده شدن بیشتر شما تو نتایج جست‌وجوها کمک می‌کنه. تا این قسمت در مورد اصول سئو اینستاگرام برای هر یک از پست‌ها صحبت کردیم.


اینجا