آموزش سئو برای ویدیوها

سئو یوتیوب چیست راهنمای صفر تا صد سئو یوتیوب رشدانش

در این سبک آموزشی، استاد در یک تایم خاص آنلاین شده و دانش‌آموزان، دانشجویان و مهارت‌آموزان نیز به صورت آنلاین از طریق نرم‌افزارهایی مانند Zoom در لحظه در دوره آموزشی شرکت می‌کنند. اما این روش مستلزم حضور استاد و حضور هم‌زمان دانشجویان در کلاس است. Cyfe یک مجموعه نرم‌افزاری بزرگه که در کنار چیزهای دیگه، یک پلتفرم آنالیتیکس یوتیوب ارائه میده. این شامل تگ‌هایی میشه که یک ویدیو براشون بهینه شده، میانگین زمان تماشا و حتی اینکه اون ویدیو چقدر سریع ممکنه ترافیک جذب کنه. همونطور که گفته شد، باید کانال یوتیوبت رو تایید کنی تا به آپلود تصاویر بندانگشتی سفارشی دسترسی داشته باشی. می‌تونی داده‌های مخصوص ویدیو رو بررسی کنی و ببینی چرا این جهش اتفاق افتاده.

سئوی ویدیو عملی برای افزایش تعداد بازدید و کیفیت محتوای ویدیویی شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجوست. برای افزایش رتبه در یک موتور جستجو مانند Google، بهینه‌سازی محتوا از نظر استراتژیک بسیار مهم است. هدف این است که اطمینان حاصل کنید ربات‌های موتور جستجو می‌توانند محتوای شما را بررسی (Crawl) و درک کنند و داده‌ها را برای مطابقت با سؤالات به‌ صورت مناسب، فهرست‌بندی کنند. احتمالا این سوال در ذهنتان تداعی می‌شود که آیا در کنار اقدامات لازم برای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو محل بارگذاری آن نیز در سئو ویدیو موثر است یا خیر. همان‌طور که محل انتشار محتوای متنی اهمیت دارد، محل بارگذاری ویدیوها نیز مهم است.

با استفاده از ابزارهای سئو و تحلیل عملکرد ویدیوها، شما می‌توانید نقاط ضعف و قوت کانال خود را شناسایی کنید و از این طریق استراتژی‌های بهتری برای تولید محتوا و بهبود کانال خود پیاده‌سازی کنید. برای ویدیو تگ H2 بگذاریداستفاده از عناوین جذاب اهمیت زیادی در سئو ویدئو دارد و علاوه بر آن باید عنوان فایل خود را در تگ H2 قرار دهید؛ چراکه هدینگ‌ها برای گوگل مهم است. شما می‌توانید ویدیوهای خود را با فرمت‌های مختلف رو وب بارگذاری کنید. اما معمولا دو قالب mp4 و webm بیشترین کاربرد را دارند؛ چراکه می‌توانید فایل‌های باکیفیت ولی با حجم کم را آپلود کنید. البته بیشترین مصرف مربوط به فرمت mp4 است، چون فرمت webm مانند فرمت webp در عکس‌ها، فعلا فقط توسط کروم و فایرفاکس پشتیبانی می‌شوند.

اگر بتوانید یک تیتر خوب و جذاب برای ویدئوی خودتان بنویسید، مخاطب ترغیب می شود در هر کجایی ویدیوی شما را باز کرده و نگاه کند. باید بدانید که تمام اصول عنوان نویسی مقاله برای ویدئوها نیز کاربردی بوده و هیچ فرقی باهم ندارند. وقتی ویدئوی شما قبل از پلی شدن، یک کاور مناسب داشته باشد، کلیک‌خور تر شده و افراد اشتیاق بیشتری به دیدن آن دارند. اتفاقی که می افتد این است که این کاور باعث افزایش open rate (نرخ باز شدن) و باعث جذابیت ویدیوی شما می شود. اگر می خواهید ویدیوی شما در کانال هایی همانند تماشا، نماشا، اینستاگرام، آپارات و… دست به دست بچرخد، داشتن یک کاور جذاب و مناسب ضروری است.

آنها به گونه ای به کار گرفته شده اند که کاربران می توانند ویدیو را دنبال کنند، حتی اگر نتوانند صدا را فعال کنند و به عنوان یک ابزار دسترسی برای افراد دارای آسیب شنوایی کار کنند. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از ابزار یوتیوب استفاده کنید که این کار را تسهیل می کند. یوتیوب در این زمینه به شما امکان استفاده از 120 کاراکتر را می دهد. بنابراین باید توصیف کند که بینندگان قرار است چه چیزی را تماشا کنند، بلکه آنها را تشویق کند تا روی ویدیوی شما کلیک کنند. به عنوان مثال، اگر ویدیو درباره برندسازی است، محتوا اساساً در مورد ساخت برند بحث می کند.

انتخاب نام مناسب برای فایل ویدیویی یکی از نکات مهم در سئو و بهینه سازی ویدیو است که نباید نادیده گرفته شود. بسیاری از افراد هنگام آپلود ویدیوها به نام فایل توجه کافی نمی کنند و فایل های خود را با نام های عمومی یا غیرمرتبط آپلود می کنند. این در حالی است که نام فایل ویدیویی می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای ویدیو را بهتر شناسایی کنند و در نتیجه  ویدیوی شما در نتایج جستجو رتبه بهتری بگیرد. کپشن نویسی درست با استفاده از کلمات کلیدی یکی از مهم ترین عوامل در بهینه سازی ویدیو برای شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو است. هنگام آپلود ویدیو در پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام  یوتیوب  آپارات یا لینکدین  باید توجه ویژه ای به کپشن نویسی داشته باشید. کپشن نه تنها محتوای ویدیو را برای کاربران توضیح می دهد  بلکه با استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط می تواند به دیده شدن بیشتر ویدیو و افزایش ترافیک کمک کند.

این کار نه تنها به بهبود سئوی ویدیوهای شما کمک می کند  بلکه باعث می شود تا ویدیوهای شما بهتر دیده شوند و ترافیک بیشتری به سایت شما جذب شود. آموزش سئو یوتیوب برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی یوتیوب و افزایش بازدید و تعامل ضروری است. سئو یا بهینه‌سازی عناوین، توضیحات، برچسب‌ها و سایر عناصر ویدیو به الگوریتم یوتیوب کمک می‌کند تا محتوا را به درستی درک کنند و آن را به مخاطبان مرتبط پیشنهاد دهند. بهتر است نام فایل ویدیویی خود را به گونه ای انتخاب کنید که حاوی کلمه کلیدی اصلی و مرتبط با موضوع ویدیو باشد. به عنوان مثال  اگر ویدیو شما درباره آموزش آشپزی است  نام فایل را به صورت “Cooking-Tutorial.mp4” یا “آموزش-آشپزی.mp4” انتخاب کنید. این کار به گوگل و دیگر موتورهای جستجو نشان می دهد که فایل شما با محتوای ویدیویی که در توضیحات و عنوان آن ذکر شده است  هماهنگی دارد و باعث بهبود سئو ویدیو می شود.

حتی اگر شما توضیحات ویدیو را به‌روزرسانی کنید، یوتیوب دوباره از اول آن را ارزیابی می‌کند؛ پس بهتر است تا حد امکان آن را سئو شده بنویسید. اگر ویدیو اصلی خود را در رسانه‎‌هایی مثل یوتیوب، ویمو، فیس‌بوک و… بارگذاری کرده و در وبسایت خود بازنشر کردید، می‌توانید با رعایت کردن نکات خاصی، بهینه‌سازی ویدیو را در هر دو رسانه انجام دهید. برای این کار نیاز است تا در هر دو صفحه، معیارهای ایندکس شدن ویدیو را رعایت کنید. با ثابت نگه داشتن URL محتوای ویدیویی خود، به ربات‌های گوگل کمک می‌کنید تا در هر کراول و پردازش تأیید کند که محتوا هنوز در دسترس بوده و ارزش بازدید دارد. به این ترتیب شانس قرار گرفتن در رتبه‌های بالای نتیجه جستجو گوگل را حفظ می‌کنید.

یکی دیگر از راه‌های سئوی ویدیو، استفاده از کاور ویدیوthumbnail) ) باکیفیت است. اگر به ربات‌های گوگل اجازه بدهید که فایل‎های ویدیویی را بررسی (Fetch) کنند، می‌توانند به صورت اتوماتیک برای ویدیوها thumbnail مناسب انتخاب کنند. با بهینه کردن ویدیو در سایت، می‌‎توانید آن‌ها را در نتایج جستجوی اصلی، ویدیو و تصاویر نمایش دهید. الگوریتم یوتیوب سیستمی است که رفتار کاربران را تحلیل می‌کند تا ویدیوهایی متناسب با علایق آن‌ها پیشنهاد دهد. ریچ (Reach) در یوتیوب به تعداد کل کاربران منحصربه‌فردی اشاره دارد که محتوای شما به آن‌ها نمایش داده شده است، بدون در نظر گرفتن این‌که چند بار آن را دیده‌اند. در این مدت کوتاه  باید به گونه ای عمل کنید که توجه کاربران را جلب کنید و آن ها را ترغیب به ادامه تماشا کنید.

از جمله، دوره مقدمه‌ای بر بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس. بررسی‌های رایگان بازاریابی Exposure Ninja به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند که مشکلات پنهان وب‌سایت خود را درک کنند. هر بررسی وب‌سایت منحصربه‌فرد است و توسط یک متخصص واقعی بازاریابی تهیه می‌شود. Buzzsumo یک نرم‌افزار است که عملکرد محتوا را تحلیل می‌کند، به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی. حساب توییتر این نرم افزار نکاتی درباره جنبه‌های مختلف بازاریابی به اشتراک می‌گذارد. برایان دین دیگر مثل گذشته در یوتیوب ویدیو آپلود نمی‌کند، اما در کانال او ویدیوهای بسیاری از اطلاعات مفید در مورد SEO وجود دارد.

به همین دلیل  توصیه می شود که برای ارائه ویدیوها و سایر محتوای سنگین  از شبکه های توزیع محتوا استفاده کنید. تصاویر بندانگشتی به عنوان پیش نمایش ویدیو عمل می کنند و اولین برداشت کاربران از محتوای ویدیویی شما را شکل می دهند. بنابراین  انتخاب یک تصویر باکیفیت که محتوای اصلی ویدیو را به خوبی نمایان کند  اهمیت زیادی دارد. این تصویر باید جذاب  حرفه ای و مرتبط با موضوع ویدیو باشد تا بتواند کاربران را به کلیک کردن و تماشای ویدیو ترغیب کند. بسیاری از کاربران امروزی محتوای ویدئویی را از طریق دستگاه های موبایل مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها مشاهده می کنند. محتوای شما باید به گونه ای طراحی شود که نه تنها روی دسکتاپ  بلکه روی صفحه نمایش های کوچک تر نیز به خوبی نمایش داده شود.

هشتگ‌ها بخشی از رابط کاربری یوتیوب هستن که بهت اجازه میدن عبارات مرتبط رو به محتوات اضافه کنی، درست مثل لینکدین یا اینستاگرام. دستورالعمل‌های جزئی زیادی برای اضافه کردن صفحات پایانی وجود داره که بستگی به نوع پلتفرمی داره که می‌خوای براش طراحی کنی، و همینطور انواع مختلف محتوایی که یوتیوب برای اونها اجازه میده. اگه این پارامترها رو رعایت کنی، می‌تونه کمک کنه تصویر بندانگشتیت در پلتفرم‌های مختلف نمایش با کیفیت یکسان بالا نمایش داده بشه. تصویر بندانگشتی ویدیوت تصویر اصلی‌ای هست که بیننده‌ها موقع اسکرول کردن لیست نتایج ویدیویی می‌بینن. و مثل توضیحاتت، با مهمترین کلمات کلیدی شروع کن، از ترکیب خوبی از کلمات رایج و دم‌بلند استفاده کن (مثل اونهایی که به سوالاتی مثل “چطور…” جواب میدن).

تکیه بر ربات های جستجو برای رتبه بندی و سئو ویدیوهای شما یک استراتژی ثابت برای تضمین تماشای فیلم های شما نیست. خزنده های موتور جستجو معمولاً بعد از اولین ویدئو، خزش برای ویدیوها را متوقف می کنند. اگر قصد دارید به طور خاص یک ویدیو را سئو کنید، داشتن چندین ویدئو در یک صفحه اصلاً ایده خوبی نیست. شما با متمرکز نگه داشتن یک صفحه در اطراف ویدئوتان باعث می شوید که آن ویدئو، پتانسیل مورد نیاز خود را دریافت کند. تام نت یا کاور ویدئو آن چیزی است که جستجوگر هنگام ایندکس شدن ویدیوی شما مشاهده می کند، بنابراین نقش مهمی در کلیک کردن افراد دارد. در سئو ویدیو کاور خیلی مهم است پس برای ویدئوهای خودتان حتماً یک کاور جذاب، زیبا، مرتیط و مناسب تولید کنید.

قانونی که از حق مالکیت سازندگان محتوا محافظت می‌کند و جلوی استفاده بدون اجازه را می‌گیرد. تایتل ویدیو، عنوانی است که برای معرفی ویدیو و جلب توجه مخاطب استفاده می‌شود. ولاگ نوعی ویدیو است که در آن فرد تجربیات، روزمرگی‌ها یا ماجراجویی‌های خود را به اشتراک می‌گذارد. وضوح و شفافیت تصویر در یک ویدیو که با رزولوشن‌هایی مثل 720p یا 4K اندازه‌گیری می‌شود. برای آشنا شدن بیشتر با متمم به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کنید و گوش دهید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد.

سئو محتوا رو باید رعایت کنیم، در مورد مطالبی که داخل ویدیو گفته شده صحبت می کنیم، عبارت کلیدی رو خب انتخاب کردیم و براش ویدیو ساختیم و عین یک سئو محتواست. میزانی که افراد تصمیم می‌گیرند ویدیوی شما را پس از اولین بار دیدن در صفحه اصلی خود بررسی کنند. این بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی در مورد ویدیوهای شما کار می کند و کجا می توانید پیشرفت کنید است. ویدیوهای خود را به بخش‌هایی با اندازه کوچک تقسیم کنید تا هضم محتوای شما را برای بینندگان آسان‌تر کند. در نهایت، هنگامی که بیننده ویدیو را کامل کرد، صفحه‌های پایانی ظاهر می‌شوند و بهترین استفاده از آن‌ها برای اطلاع دادن به مردم است که می‌خواهید بعداً چه کاری انجام دهند.

گوگل پیشنهاد می‌کنه که برای بهبود دیده شدن و تعامل، ویدیوهاتون رو بهینه کنید. زمانی که کاربر در حال بازدید از سایت شماست تنها چند ثانیه فرصت دارید تا او را تحت تاثیر قرار دهید و با محتوای جذاب درگیر کنید. این نکته را هم باید مدنظر داشته باشید؛ در حالی که اغلب محتوای رسانه‌ای مانند ویدیو برای آن‌ها سرگرم‌کننده است، محتوای متنی نمی‌تواند به این شکل باشد. بر این‌ اساس با قرارگیری محتوای ویدیویی در وب‌سایت شما با احتمالا بالاتری مدت‌ زمان ماندن بازدیدکنندگان بیشتر خواهد شد و نرخ تبدیل مشتری نیز به نسبت افزایش می‌یابد. ویدیوهای بهینه‌شده شما ممکن است در نتایج جستجوی گوگل نیز ظاهر شوند، که این موضوع به معنای دسترسی به یک جامعه بزرگ‌تر و افزایش شانس مشاهده ویدیوها است. با استفاده از TubeBuddy می‌توانید تحلیل کلمات کلیدی را انجام دهید، توضیحات و برچسب‌ها را  بهبود دهید و استراتژی‌هایی برای افزایش بازدید ویدیوهایتان دریافت کنید.

برای طراحی کاور از رنگ‌های متضاد و شاد استفاده کنید که از پس‌زمینه متمایز باشد. اگر ویدئو شامل فردی است که صحبت می‌کند، بهتر است تصویر او را در کاور به کار ببرید. همچنین متن‌های کوتاه و واضحی روی کاور بنویسید تا اطلاعات بیشتری به مخاطب بدهید. اگرچه یوتیوب اجازه می دهد تا توصیفی از 5000 کاراکتر داشته باشد، اما به این معنی نیست که ماموریت شما این است که تمام فضا را اشغال کنید. توصیف ویدیوی خود را به طور مصنوعی متورم نکنید – اگر یک جمله خوب به نظر می‌رسد، بگذارید باشد.

سیگنال‌های پولی بیشتر برای افزایش دیده‌شدن و جذب ترافیک سریع مفیدند، اما تاثیر مستقیم بر سئو ندارند. در کل، سیگنال ارگانیک به دلیل طبیعی بودن تاثیر بیشتری بر سئو می‌گذارد. همچنین با استفاده از UTM Tracking می‌توان تأثیر دقیق هر پلتفرم اجتماعی بر ترافیک و تبدیل‌ها را ارزیابی کرد. ابزارهای تحلیلی داخلی شبکه‌های اجتماعی نیز اطلاعات مفیدی درباره تعامل کاربران ارائه می‌دهند. Social Mention یک ابزار رایگان است که به شما کمک می‌کند تا میزان تعاملات (لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌ها) و نیز نظرات و احساسات کاربران را در شبکه‌های اجتماعی ردیابی کنید. این ابزار به شما اطلاعات دقیقی درباره برند یا کلمات کلیدی مورد نظر می‌دهد.

این به عنوان امتیاز منفی در ارزیابی یوتیوب از تعامل ویدیو و در نتیجه رتبه شما به حساب می آید. برای آپلود ویدئو می‌توانید از پلتفرم‌های انتشار ویدئو استفاده کنید یا آن‌ها را مستقیماً در هاست سایت بارگذاری کنید. اولویت خاصی بین این دو روش وجود ندارد؛ اما با توجه به مزایا و محدودیت‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، می‌توانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. می‌توانید با انتشار رپورتاژ آگهی یا قراردادن ویدئو در صفحات پربازدید، بک‌لینک‌های ارزشمندی بسازید و علاوه بر کمک به سئو خارجی، ترافیک بیشتری هم جذب کنید. برای ویدئوهایی که مرتبط با موضوعات جدید هستند به‌روزرسانی مداوم اهمیت زیادی دارد.

این تعاملات به‌طور غیرمستقیم نشان‌دهنده محبوبیت و ارزش محتوای شما در نظر کاربران هستند. موتورهای جستجو از این سیگنال‌ها به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کنند. چراکه این سیگنال‌ها بیان‌گر میزان اعتبار و تعامل یک برند یا وب‌سایت در فضای دیجیتال هستند. به عبارت دیگر، سوشال سیگنال پلی است میان تعامل کاربران و تقویت سئو که در تحلیل استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد. هدینگ ها به گوگل سیگنال های مثبتی ارسال می کنند و با توجه به ساختار درست صفحه  موتورهای جستجو بهتر می توانند محتوای شما را ایندکس کنند.

ممکنه به این خاطر باشه که ویدیوت برای یک کلمه کلیدی محبوب رتبه‌بندی شده. برچسب‌های زمانی همچنین سئو رو بهبود میدن چون برای الگوریتم یوتیوب راحت‌تر می‌کنن محتوای ویدیوت رو بفهمه. این کمک می‌کنه ویدیوت برای عبارات جستجو داخل ویدیو ظاهر بشه، نه فقط موضوع کلی ویدیو. از این ابزار همچنین می‌تونی برای کشف ترندهای برتر یوتیوب یا فهمیدن اینکه رقبات چه کلمات کلیدی رو هدف قرار دادن استفاده کنی. این بینش‌ها می‌تونن کمک کنن استراتژی سئوی یوتیوبت رو برای نتایج بهتر تغییر بدی.

با توجه به این نکات  نه تنها کاربران بیشتری به تماشای ویدیوهای شما خواهند پرداخت  بلکه رتبه بندی محتوای شما نیز در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت. در نهایت  انتخاب قالب ویدیویی مناسب برای وب به نیازهای خاص شما  نوع محتوا  و مخاطبانتان بستگی دارد. اگر هدف شما ارائه ویدیوهایی با بیشترین دسترسی و پشتیبانی مرورگرها است  MP4 بهترین گزینه خواهد بود. در هر صورت  ترکیب این دو قالب می تواند به شما کمک کند تا تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت خود فراهم کنید و از هر دو قالب برای بهینه سازی سرعت و کیفیت ویدیوها استفاده کنید. علاوه بر این  استفاده از پلتفرم های معروف برای بارگذاری ویدیو به شما این امکان را می دهد که از قابلیت های بهینه سازی داخلی این پلتفرم ها نیز بهره مند شوید. برای مثال  در یوتیوب و آپارات می توانید توضیحات  عنوان  تگ ها و تصاویر بندانگشتی ویدیو را به گونه ای بهینه کنید که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب تر باشند.

به طور کلی، سوشال سیگنال‌ها می‌توانند از جنبه‌های مختلف بر سئو تأثیر بگذارند. از جذب ترافیک بیشتر گرفته تا افزایش اعتبار برند و تولید بک‌لینک‌های طبیعی، سوشال سیگنال به‌عنوان یک ابزار غیرمستقیم اما مؤثر در بهبود سئو شناخته می‌شود. بدون شک  محل بارگذاری ویدیو یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئوی ویدیو و موفقیت کلی آن در موتورهای جستجو است. همان طور که محل انتشار محتوای متنی اهمیت دارد و می تواند بر رتبه بندی و بازدید آن تأثیر بگذارد  محل بارگذاری ویدیوها نیز نقش کلیدی در دیده شدن و جذب کاربران بیشتر دارد. به ویژه زمانی که قصد دارید ویدیوهای خود را در بسترهایی بارگذاری کنید که کاربران زیادی دارند و همچنین از نظر موتورهای جستجو اهمیت بالایی برخوردارند.

با توزیع بار ترافیک میان سرورهای مختلف  CDN ها از ایجاد فشار زیاد بر روی یک سرور جلوگیری می کنند و این امر باعث می شود که سایت حتی در زمان های پیک ترافیک نیز عملکرد بهتری داشته باشد. ابزار vidIQ بعد یک امتیاز سئو میده که می‌تونی ازش برای ساخت محتوایی استفاده کنی که مثل (یا بهتر از) نتایجی که الان در یوتیوب می‌بینی عمل می‌کنه. برای اینکه بیشترین بهره رو از فیلمبرداریت ببری، به برخی از ابزارهای زیر برای بهینه‌سازی ویدیوت برای جستجو فکر کن. برای پیدا کردن زمان تماشای مناسب برای مخاطبت، سعی کن ویدیوهایی با طول‌های مختلف بسازی. بعد، یک تحلیل سریع از زمان تماشا، میانگین مدت بازدید و نگهداشت مخاطب برای هر ویدیو انجام بده و استراتژیت رو تنظیم کن. مثلاً، بیش از 70% زمان تماشا در یوتیوب روی دستگاه‌های موبایل اتفاق می‌افته.

با بهینه‌سازی ویدیوهای خود از طریق سئو، ویدیوهای شما بیشتر در نتایج جستجوی یوتیوب و حتی گوگل نمایش داده می‌شوند، که منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهایتان خواهد شد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب را برای ویدیوهای یوتیوبتان پیدا کنید. با استفاده از آن، می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بررسی کنید و ایده‌هایی برای عنوان و توضیحات ویدیوهایتان به دست آورید. همچنین محتوای جذاب و ارائه به‌روز و مفید در ویدیوها بسیار مهم است. موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا ویدیوهایی را نمایش دهند که به کاربران ارزش افزوده بیشتری ارائه می‌دهند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که محتوای ویدیوهایتان منحصر به فرد است، اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهید.

با تولید انبوه روزانه‌ی محتوای ویدیویی در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، خیلی از کاربران به دنبال راه‌حل‌هایی ساده و سریع برای دانلود این محتواها هستند. متن مخفی متنی دارای همان رنگ پس‌زمینه است که در خارج از صفحه یا پشت تصویر قرار می‌گیرد. افزایش تعامل کاربران یکی از کلیدهای موفقیت در سئو ویدیو و بهبود دیده شدن محتوای شما در شبکه های اجتماعی است. علاوه بر تولید محتوای جذاب  باید روش هایی به کار ببرید که کاربران را به تعامل بیشتر با ویدیوهای شما ترغیب کند. یکی از راه های مؤثر برای این کار  استفاده از کپشن ها و کال تو اکشن های (Call to Action) جذاب و هوشمندانه است.

همچنین می‌تونی استراتژی‌ها و ابزارهای خودکارسازی یوتیوب مختلفی رو برای سریع‌تر کردن این فرآیند بررسی کنی. اضافه کردن برچسب زمانی می‌تونه نگهداشت و تجربه کاربر رو بهبود بده چون انتظارات رو تنظیم می‌کنه. برچسب‌های زمانی به بیننده‌ها راه آسونی میدن تا به قسمت مورد نظرشون در ویدیو برن یا دلیلی برای منتظر موندن تا اون بخش روی صفحه ظاهر بشه. پلی‌لیست‌ها راه عالی برای سازماندهی ویدیوهات در یک موضوع ترکیبی هستن. با بیش از 37% از میلنیال‌ها که روزانه در یوتیوب فعال هستن، ایجاد پلی‌لیست برای کانالت می‌تونه یک راهنمای آسون برای ویدیوها بسازه.

می‌دونستین روزانه بیشتر از یک میلیارد ساعت ویدئو توی یوتیوب دیده میشه؟و رکورد بیشترین بازدید به موزیک‌ویدئوی «Baby Shark Dance» تعلق داره با بازدیدی بیشتر از ۱۴ میلیارد. در صورت استفاده از محتوای وب‌سایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد. یکی از پادشاهان بی‌بدیل در دنیای ارائه دوره‌های آنلاین، یودمی است. برای یافتن آن‌ها، به سایت یودمی بروید و دوره‌های رایگان را انتخاب کنید. احتمال زیادی وجود دارد که اکثر کمپین‌های سئو شما در یک مرحله شامل یک یا چند بلاگ شوند، بنابراین نباید این جنبه اساسی را نادیده بگیرید. سرچ انجین لند، سایت مرجعی برای آموزش سئو است پس راهنمای سئو آن یکی از مهم‌ترین و مفیدترین راهنماهای سرچ موجود است.

در مجموع، نظارت دقیق بر معیارهایی مانند این به شما ایده بسیار خوبی از آنچه در بین مخاطبان شما طنین انداز است، می دهد. مقدمه را مختصر نگه دارید و مستقیماً در اصل موضوع خود غوطه ور شوید تا فوراً توجه بیننده را جلب کنید. همانطور که هر بازاریاب با تجربه به شما خواهد گفت، زمان ماندن برای سئو بسیار مهم است. در غیر این صورت، مخاطب به سرعت ویدیو را رها می کند که تأثیر منفی بر رتبه دارد. به عنوان مثال می توانید به هرکسی که ویدیو را تا آخر تماشا می کند قول جایزه بدهید.

محتوای شما زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که کاربران آن را مشاهده کنند. سوشال سیگنال‌ها، از جمله اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها، به پلتفرم‌های اجتماعی این سیگنال را می‌دهند که محتوای شما ارزشمند است و باید بیشتر دیده شود. به همین دلیل، این سیگنال‌ها باعث می‌شوند که محتوای شما به مخاطبان بیشتری برسد، که می‌تواند ترافیک بیشتری را به سایت شما جذب کند. در نهایت  استفاده از پلیر HTML5 به بهبود سئوی سایت نیز کمک می کند  زیرا موتورهای جستجو به محتوایی که با تکنولوژی های جدید و سازگار با دستگاه های مختلف اجرا می شود  اولویت بیشتری می دهند. بنابراین  توصیه می شود که برای پخش ویدیوها در سایت خود حتماً از پلیرهای HTML5 استفاده کنید تا هم عملکرد سایت بهبود یابد و هم تجربه بهتری برای کاربران فراهم شود. قالب MP4 یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین فرمت های ویدیویی است که توسط اکثر مرورگرها و دستگاه ها پشتیبانی می شود.

این شماره‌ها برای ثبت‌نام در پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام یا سایر سرویس‌هایی که نیاز به تایید شماره تلفن دارند، استفاده می‌شوند. خرید شماره مجازی به‌ویژه برای کاربرانی که به دلایل امنیتی یا حفظ حریم خصوصی نمی‌خواهند از شماره اصلی خود استفاده کنند، گزینه‌ای مناسب است. Ytdlbot یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای دانلود ویدیو از یوتیوب است. کاربران می‌توانند لینک ویدیو را به این ربات ارسال کرده و آن را در کیفیت‌های مختلف (از جمله MP4 و MP3) دریافت کنند. حالا که دیگر الفبای یوتیوب را یاد گرفتید می‌توانید به راحتی زبان این پلتفرم را درک کنید، حرفه‌ای‌تر با آن کار کنید و از آن درآمد کسب کنید.

در یک نظرسنجی از فوریه 2019، حدود 50 درصد از کاربران آمریکایی در فیس بوک و اسنپ چت پاسخ دادند که از این رسانه های اجتماعی برای تماشای ویدیو استفاده می کنند. Covid-19 تنها باعث رشد این درصد شده است، به همین دلیل رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام می توانند بهترین پلت فرم تبلیغاتی برای ویدیوهای YouTube شما باشند. علاوه بر این، هرچه کانال های بیشتری ویدیوی خود را به اشتراک بگذارید، رتبه آن در گوگل بهتر خواهد بود. ابرداده ویدیویی تمام اطلاعات متنی و تصویری است که ویدیو را برای کاربران و موتورهای جستجو توصیف می کند. صادقانه بگویم، الگوریتم‌های یوتیوب اکنون می‌توانند اشیاء را در ویدیوها تشخیص دهند و محتوای آنها را درک کنند، به این معنی که ابرداده دیگر مانند گذشته مهم نیست.

اشکال ارسال در سایر شبکه ها این است که الگوریتم‌های یوتیوب تعداد بازدیدها را در صورت مشاهده ویدیو در هر پلتفرم دیگری محاسبه نمی‌کنند. بنابراین یک ویدیوی محبوب در فیس بوک یا توییتر از نظر سئوی یوتیوب اهمیت چندانی ندارد. یکی از اصلی‌ترین اهداف سئو، بهبود رتبه ویدیوهای شما در نتایج جست‌وجوی یوتیوب و گوگل است. این امر باعث می‌شود که ویدیوهای شما در بالای نتایج قرار گرفته و شانس مشاهده آن‌ها بیش‌تر شود. از طرف دیگر قرار دادن ویدیو روی سایت خودمان نیز مزایای خودش را دارد.

این سیستم تبلیغات مرتبط را به ویدیوها اضافه می‌کند و درآمد حاصل از آن بین یوتیوب و تولیدکننده محتوا تقسیم می‌شود. این تصویر پیش‌نمایشی است که کاربران قبل از کلیک روی ویدیو همراه با عنوان آن می‌بینند. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا ترافیک ناشی از شبکه‌های اجتماعی را پیگیری کنید.

سئو یوتیوب مانند تابلوهای راهنمای مسیر راهنمایی رانندگی است که کاربران یوتیوب را از از گوشه‌وکنار این پلتفرم به سمت ویدیوی شما هدایت می‌کند. اینجاست که آموزش سئو یوتیوب وارد ماجرا می‌شود تا کانال شما را از یک صفحه سوت‌وکور به یک محفل پررونق از حضور و تعامل بازدیدکنندگان تبدیل کند. راهنمای امروز آکادمی تیوبرز به سئو یوتیوب مطابق با آخرین الگوریتم‌های این پلتفرم اختصاص دارد. ما در تلاش برای توسعه وب فارسی هستیم تا بهترین مقالات در هر زمینه ای را برای وبسایت ها تهیه کنیم. کیفیت محتوای این صفحه توسط متخصصین و کارشناسان ما بررسی و تایید شده است. در نهایت مهم است که به یاد داشته باشید که SEO قابل اعتماد و تضمینی نیست.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری