مقایسه شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت

مقایسه شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت

کدام شرکت‌های بیمه سریعتر و بهتر خسارات را پرداخت می‌کنند؟

نحوه پرداخت خسارت، رعایت انصاف در ارزیابی خسارت و زمان رسیدگی به شکایت، از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب شرکت بیمه مناسب می‌باشد. ما عملاً در بیمه ثالث با مقصر سروکار داریم، اما در صورت وقوع حادثه در بیمه بدنه ماشین، بیمه عمر و حوادث و بیمه مسافرتی و ... با بیمه‌نامه‌های خودمان سروکار داریم. در این مواقع اهمیت پرداخت به‌موقع و عادلانه مشخص می‌شود.

در بیشتر مواقع، ما بیمه را می‌خریم تا در مواردی که به آن احتیاج داشتیم از ما حمایت کند. حالا اگر شرکت بیمه، در هنگام پرداخت خسارت، آن‌طور که باید، خسارات را پرداخت نکند و از ما حمایت نکند یا هنگام پرداخت خسارت به پروسه طولانی مدت و سخت نیاز داشته باشد، خرید بیمه عملاً چه فایده‌ای دارد؟ در این مقاله نحوه مقایسه شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت و رسیدگی به شکایت  را بررسی کرده‌ایم تا شاید کمکی به کاربران و متقاضیان بیمه کرده باشیم.

 سادگی و سهولت پرداخت خسارت

یکی از عواملی که در انتخاب بیمه مؤثر می‌باشد، آسانی و سادگی نحوه پرداخت خسارت است؛ یعنی مراکز پرداخت خسارت تعداد زیاد داشته باشد و قابل دسترس باشد و روند اداری دریافت خسارت زمان بر و سخت نباشد.

همه کسانی که متقاضی خرید بیمه هستند، انتظار دارند هنگام احتیاج به بیمه، بدون بروکراسی‌های اضافی اداری، به راحتی بتوانند خسارت را از بیمه بگیرند. بهترین رتبه در این شاخص را شرکت آسیا و سپس ایران و دانا دارند. پس اگر نمی‌خواهید برای دریافت خسارت و استفاده از بیمه‌تان کمتر درگیر شوید، این ۳ شرکت را در بین انتخاب‌هایتان قرار دهید.

پایین‌ترین رتبه به مبلغ خسارتِ دریافتی در هنگام بروز حادثه تعلق دارد. این جمله به این معنی است که بیمه داران از نحوه پرداخت خسارتِ شرکت‌های بیمه کمترین رضایت را تا کنون داشته‌اند. با توجه به تحقیقاتی که انجام‌شده، مردم همیشه خسارت دریافتی‌شان کمتر از مبلغی که انتظار داشتند، بوده است و این دلیل، مهم‌ترین عامل نارضایتی‌شان می‌باشد.

شاخص رسیدگی به شکایات مشتری

هرماه گزارش شکایات شرکت‌های بیمه و عملکرد هر شرکت بیمه و رشته بیمه‌ای در آن تفکیک شده است، بر روی وب‌سایت بیمه مرکزی قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توان از نحوه عملکرد شرکت‌های بیمه باخبر شد و سپس بیمه مورد نظر را انتخاب کرد. بهترین رتبه از نظر این شاخص، به شرکت بیمه ایران و سپس شرکت بیمه دانا و بیمه آسیا تعلق دارد. باید بدانید که اگر از این شرکت‌ها شکایتی دارید، حداکثر در ظرف ۶ روز پیگیری و به آن پاسخ داده می‌شود.

در سایت گرندبیمه همهٔ این شاخص‌ها و معیارها لحاظ شده و قابل مشاهده می‌باشد. با مراجعه با سایت گرند بیمه می‌توانید تمام بیمه‌ها را از جمله بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه زلزله، بیمه عمر و بیمه آتش سوزی را در یک قاب با یکدیگر مقایسه کنید. می‌توانید پس از مقایسه انواع شرکت‌های بیمه با یکدیگر، یک انتخاب آگاهانه داشته باشید.

سریع‌ترین روش خرید بیمه شخص ثالث در گرند بیمه

گرندبیمه تمام شرکت‌های بیمه شخص ثالث را به طور یکجا در سایت جمع آوری کرده تا شما بتوانید با مقایسه خدمات هر شرکت، برای خودروی خود، بهترین بیمه شخص ثالث را تهیه کنید. برای انتخاب بیمه مورد نیاز ابتدا باید شماره پلاک و شماره یکتای بیمه‌نامه خود را در باکس‌های اطلاعاتی سایت وارد کنید تا اطلاعات اتومبیل شما نمایش داده شود، پس از آن می‌توانید خرید یا تمدید بیمه‌نامه خود را انجام دهید. از طریق گرندبیمه علاوه بر خرید بیمه ثالث، می‌توانید بیمه بدنه را نیز دریافت کنید.