مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد تقویت خودرو به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

پس از مشادهده نتیجه، تعجب خواهید کرد که چقدر پول برای بنزین خرج کرده اید تا بازده موتور خود را بهتر کنید در حالی که میتوانستید با یک ریمپ ECU آن را کارآمدتر کنید. البته می توان فنر فابریک خود خودرو را هم برید اما این کار باعث سواری خشک و آسیب به کابین می شود.برای تهیه فنر های ریس هم میتوانید به لوازم اسپرتی ها مراجعه کنید. برای اینکه قطب های باتری را به خوبی و کامل تمیز کنید میتوانید از محلول های موجود در بازار که برای تمیز کاری قطب های باتری هستند استفاده کنید، اما شما میتوانید با استفاده از آب و جوش شیرین، یک محلول ساده بسازید. تمیز کردن خوردگی های اطراف باتری کار چندان سخت و پیچیده ای نیست. اگر هر چند وقت یکبار خوردگی های اطراف قطب های باتری را تمیز کنید میتوانید خودتان به باتری خودرو عمری دوباره دهید زیرا همین تمیز کردن میتواند کمک شایانی به عمر باتری کند. پس باتری خودروتان را در جای خود محکم وصل کنید تا در اینده دچار ضرر و زیان نشوید. این دیسکها دارای سوراخهایی روی سطح خود هستند که با دریل ایجاد شدهاند و وجود آنها بالاترین انتقال و دفع حرارت را فراهم میکند. این شیارها سبب بهبود دفع حرارت از سطح دیسک میشوند و در صورت برخورد آب به سطح دیسک نیز کمک میکنند تا آب روی سطح بیشتری جریان پیدا کند. این دیسکها معمولا از جنس آهن ساخته میشوند و میتوانند به دو صورت توپر معمولی یا دارای پرههای داخلی برای خنک کاری باشند.۲. به صورت کلی قانون در مورد خودروهای انژکتوری اینست که این خودرو ها بسیاری از نواقص موجود در سوخت فشار هوا یا مسائل دیگر مربوط به کارکرد موتور را (که ارتباطی به طراحی موتور ندارد) به صورت خودکار و تا حد زیادی اصلاح می کنند و موتور را برای کارکرد در شرایط جدید آماده می کنند در بسیاری از موارد این اصلاحات موجب اشتباه مصرف کننده موتور در مورد توان تولیدی موتور می شود. اسید سنگین موجود در باتری در قسمت پایین ان قرار دارد. لنت های سرامیکیلنتهای سرامیکی بهترین گزینهی موجود هستند و بیشتر در خودرروهای قدرتمند و سریع استفاده میشوند. لنتهای سرامیکی قدرت ترمزگیری بهتری نسبت به انواع غیر فلزی و نیمه فلری از خود بروز میدهند و عملکرد آنها نیز کم سرو صداست. اگر چه معمولا بزرگ ترین مقاومت کاتالیست کارخانه ای در اگزوز می باشد ، اما باید به قوانین کشور خود هم توجه داشته باشید تا مشکلی را پیش نیاورد . تیونینگ موتور مدرن میتواند به شما این امکان را بدهد که با تنظیم ECU خود، مسافت پیموده شده بهتری نسبت به قبل داشته باشید. ما در این قسمت از تقویت موتور خودرو ، به ارائه راهکارهایی در زمینه افزایش قدرت موتور خودرو خواهیم پرداخت که بدون نیاز به دانش خاصی بوده و خود راننده به تنهایی یا با کمک یک تعمیرکار معمولی، می تواند از عهده انجام آن برآید.در ادامه با ما همراه باشید تا این راهکارها را آموزش داده و روش های خاصی را برای تیونینگ ساده خودرو به این روش، ارائه کنیم.

بنابراین باتری وظیفه دارد تا به شمع ها، برق ذخیره ی خود را بفرسد و آنها در زمان استارت زدن، با زدن جرقه، خودرو را روشن می کنند. هنگامی که بخواهید باتری خودروتان را وصل کنید باید در روش نصب ان دقت بسیاری کنید و نحوه نصب باتری یک دلیل اصلی برای تقویت باتری خودرو است. به کمک افزایش راندمان حجمی بسته به تکنیک مورد استفاده می توان از ۵% تا بیش از۱۰۰% موتور یک خودرو را تقویت کرد و یا مشخصه های توان و گشتاور موتور را در دورهای متفاوت تغییر داده و اصلاح کرد.پیش از شروع این مبحث نکاتی به نظرم می رسد که با رعایت آنها می توان خودرو و موتور آنرا به شرایط کاری استاندارد نزدیک کرد و در بسیاری از موارد رسیدن به حالت های استاندارد توانایی حل مشکل را داشته و احتمالابًاعث انصراف شما از ایجاد تغییرات در موتور و افزایش توان آن می گردد.فرض می کنیم شما یک خودروی انژکتوری با نسبت تراکم بالاتر از ۹به یک (نظیر اکثر خودروهای انژکتوری کشور) در اختیار دارید.خوب به صورت استاندارد برای بدست آوردن حداکثر توان تولیدی این موتور شما حتماً باید از بنزین سوپر با شاخص اکتان ۹۶ به بالا استفاده کنید. به طور کلی تیونینگ کردن یعنی ارتقا دادن بخش های مختلف خودرو مثل: قدرت موتور، ظاهر خودرو، و ایجاد تغییرات در سایر بخش های خودرو اسـت.تیونینگ خودرو را به طور خلاصه میتوان بعنوان ارتقا دادن مشخصات فنی و ظاهری یک خودرو تعریف کرد.در واقع هنگامی که از تیونینگ یک خودرو صحبت می کنیم منظور اصلی تغییر ظاهر، تقویت موتور و مشخصات فنی یا ایجاد تغییرات مهم در سایر بخشهای آن خودرو اسـت.بـه گونهای کـه در پایان کار خودروی مورد نظر بـه خودروی جدیدی تبدیل می شود. تیونینگ مزایای زیادی دارد اما همان قدر هم می تواند معایب داشته باشد. در خودروهای تیونینگ شده سعی می شود تا جنس لوله و مخزن اگزوز از استیل صاف و صیقلی انتخاب شود تا دود و جریان هوای خروجی بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود.کاتالیست در خودرو نیز که برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه می شود، خود یک عامل مهم در کاهش شتاب و قدرت خودرو است که در خودروهای اسپرت معمولا از آن استفاده نمی شود.اما اگر علاوه بر مسابقات قصد استفاده از خودروی خود را در شرایط معمولی و در شهر نیز دارید، پیشنهاد می کنیم به جای حذف آن، از یک کاتالیست جدید و تمیز استفاده کنید تا بتواند با قدرت بیشتری هوا را به بیرون منتقل کند. پس در عمل تیون کردن خروجی دود کمی از این مسیر صاف میگردد که البته خروج راحت و سریع دود نیز ممکن است در عملکرد صحیح موتور تاثیر منفی ایجاد کند. اما همین پیچ و خم زیاد باعث می شود تا هوای خروجی از موتور نتواند با شتاب مناسب از اگزوز خارج شود و در برخی مواقع حتی برگشت به خود موتور.در خودروهای اسپرت سعی می شود تا این مسیر حدالامکان صاف و بدون پیچ و تاب طی شود.البته باید این نکته را در نظر بگیرید که صاف کردن تمام این مسیر بدون دانش اصولی، نه تنها باعث تقویت موتور خودرو شما نشده بلکه باعث صدمه زدن به آن نیز می گردد.

لوله ی اگزوز و مسیر آن با پیچ و تاب زیادی همراه است تا ضمن به بیرون راندن دود بتواند صدای خروجی از خودرو را نیز کاهش دهد. معمولا در خودروهای معمولی، مسیر خروجی هوا از موتور تا سر اگزوز بسیار پیچ در پیچ طراحی می شود.این پیچ و تاب در اگزوز معمولا به خاطر کاهش میزان صدای خروجی از اتومبیل می باشد. دلیل این صدای زیاد عدم وجود اگزوز در این موتورهاست و دود با یک سر اگزوز ساده به بیرون هدایت میشود. این نوع لنتها در هنگام استفاده سفت و سخت ترند، اما طول عمر آنها به دلیل استفاده از مواد فلزی در ساختار آن ها، بالاتر از انواع معمولی است.۳. این نوع لنتها عملکرد مناسبی دارند، اما طول عمرشان نسبتا پایین است و برای افرادی مناسب است که میخواهند به زودی خودروی خود را تعویض کنند.۲. انواع شمعهای خودرو عبارتند از شمع گرم، شمع سرد، شمع نیکلی، شمع ایریدیومی، شمع پلاتینیومی و شمعهای چند الکترودی.شمعهای پلاتینیومی به دلیل اینکه جنس الکترود آنها از آلیاژ پلاتینیوم است ضمن اینکه عمر بالایی دارند میتوانند تا ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد حرارت را تحمل کرده و تا ۱۰۰ هزار کیلومتر عمر مفید داشته باشند.شمعهای ایریدیومی نیز که جنس الکترود مثبت آنها از ایریدیوم است از طول عمر بالاتری نسبت به شمعهای پلاتینیومی برخوردار هستند.برای کاهش سوخت خودرو و افزایش شتاب پیشنهاد می شود از شمع های سوزنی یا norbert performance ایریدیومی استفاده شود. لنت های نیمه فلزی (semi-metalic)لنتهای نیمه فلزی یک حالت میانه در بحث قیمت و دوام دارند. این قطعه مشکلاتی نیز دارد؛ برای مثال این اصطکاک به مرور زمان سبب خورده شدن لنت و کاهش ضخامت آن میشود و اگر ضخامت آنها از حد معینی کمتر شود باید آنها را با لنتهای نو تعویض کرد. بهترین راه برای بهبود عملکرد جک J4 و استفاده حداکثری از موتور، ریمپ ECU یا چیپ تیونینگ است. اگر قصد دارید تا خودروی خود را در بهترین شکل ممکن تیونینگ کنید، حتما باید این چیپ را با یک نمونه اسپرت آن تعویض کنید.در شرایط معمول نیز می توانید از یک متخصص بخواهید تا این چیپ را دوباره برای شما تنظیم یا ریمپ کند و شرایط اسپرت تری را به آن تحمیل کند تا در مواقعی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارید، ECU بتواند این میزان قدرت را با باز کردن دریچه های هوا، افزایش میزان پاشش سوخت در انژکتور و سایر موارد، به خودرو کمک نماید. در اینجا ۱۰ تغییر اقتصادی برای تقویت و بهینه سازی خودرو را به شما پیشنهاد می دهیم که می توانید با دنبال کردن آن عملکرد بهتری از خودروی خود بگیرید.

اگر خودرو مجهز به سنسور ضربه باشد (اکثر خودروهای انژکتوری این سنسور را دارند) دستگاه کنترل موتور شما جهت جلوگیری از ضربه زدن شروع به کاهش مقدار سوخت در مخلوط سوخت و هوا می کند تا جاییکه مخلوط خاصیت ضربه زدن خود را از دست بدهد. در بازار قطعات یدکی خودرو انواع مختلفی شمع وجود دارند که هر یک ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارند. در این هنگام انرژی خودرو به گرما تبدیل میشود و از طریق دیسکها این گرما به محیط منتقل میشود که خود مشکل بزرگی است! واکنش شیمیایی به عنوان “کاهش” شناخته می شود که در آن DEF ماده کاهشی است که با NOx واکنش می کند تا آلاینده ها را به نیتروژن ، آب و مقادیر اندک CO2 تبدیل کند. البته اسپری شدن آب داخل مانیفولد ورودی موتور سبب سرد شدن مخلوط سوخت و اکسیژن می گردد که بازدهی موتور را بیشتر می کند. در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره آقای فاطمی امین این آمار دادن روی کار آمده است که آمار خودروهایی که به کف پارکینگ عودت داده میشود همراه با آمار خودروهای تولیدی ارائه میشود. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیداحمد رسولی نژاد در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است و عین تقویت نظام و دولت به شمار میرود. وی ادامه داد: امروز استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به دنبال نارضایتی مردم از عملکرد این وزارتخانه است. در ادامه تعدادی از مزایای ارتفاع زدن خودرو ذکر شده اسـت کـه با یک دیگر بـه بررسی انها خواهیم پرداخت. شایعترین روشی کـه برای ارتفاع زدن استفاده می شود، کم کردن و یا بریدن کمک فنر خودرو میباشد کـه بسیار غیر استاندارد بوده و طبق معمول سبب می شود تا خودرو در سواری دچار مشکلات گوناگونی شود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد norbert performance لطفا به بازدید از وب سایت ما.